Thursday, January 26, 2012

မတူညီမႈ ရွင္းတမ္း

                  ငယ္ငယ္ကတည္းက နားထဲခဏခဏၾကားရတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း
`လူခ်င္းတူေပမယ့္ အသက္ရႈပံု မတူတဲ့´။ ခုေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ မတူညီမႈ
ေတြမ်ားလာပါတယ္။ ေနရာေဒသ၊  လူမ်ိဳး၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာေပၚမူ
တည္ျပီး ဘာသာစကားေတြက မတူ၊ ေနပံုထိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံု ေတြက မတူ။ အ
စားအေသာက္ေတြကမတူ၊ ယံုၾကည္မႈေတြကမတူ၊ ကိုးကြယ္ အားထားရာေတြ
ကလည္း မတူၾက။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပညတ္နယ္တြင္ မတူညီမႈေတြ မ်ားပါတယ္။
                 သတၱ၀ါေတြဟာ တစ္ဘ၀ျပီး တစ္ဘ၀ သံသရာထဲ ေျပးလႊားလာခဲ့
ၾကသည္မွာ ေယာက္်ားျဖစ္လိုက္၊ မိန္းမျဖစ္လိုက္ႏွင့္ မိမိျပဳေသာ ကံအလိုက္ အ
က်ိဳးေပး မတူညီ ကြဲျပားခဲ့ၾကတယ္။ သံသရာဘ၀ခရီးၾကီးအထဲ ကံသတၱိအရ အ
က်ိဳးေပး မည္မွ်ပင္ ကြဲျပားခဲ့ပါေသာ္လည္း တူညီမႈတစ္ခု ရွိခဲ့ၾကတယ္။ သတၱ၀ါ
အားလံုး မေျပာင္းလဲေသာ ပရမတၳ တူညီျခင္းကား `ဒုကၡသစၥာ´ ရရွိျခင္းပါပဲ။
                 ဒုကၡဆိုေသာအက်ိဳးတရားသည္ အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္
ရတာပါ။ ဒီ ေၾကာင္း က်ိဳးသစၥာေတြ ဘယ္မွာျပတ္မလဲ ဆိုေတာ့ နိေရာဓသစၥာ
မွာ ျပတ္မည္ပ။
                 နိေရာဓ ဆိုက္ဖို႕ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုေသာ္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ
ဧေကာမေဂၢါဆိုသည့္ မဂၢသစၥာ၊ မဂၢင္ ရွစ္ပါး တစ္နည္းဆိုရရင္ ေလာဘနဲ႕ လည္း
မခင္၊ ေဒါသနဲ႔လည္း မျမင္တဲ့ အလယ္အလတ္ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါက်င့္ရမည္သာ။
                  ဘုန္းေတာ္ၾကီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ က်င့္စဥ္
တရားကို ေပးသနားခဲ့၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုက်င့္စဥ္၊ ထိုလမ္းျဖင့္ နိေရာဓမည္
ေခၚ နိဗၺာန္ေတာ္သုိ႔ အျပီးတိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြား ခဲ့ပါျပီ။
                ယံုၾကည္သူတို႔က ဘ၀ကိုပံုအပ္ျပီး တဏွာကိုျဖတ္ ျမတ္ေသာ အက်င့္
၏ ေခၚေဆာင္ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အရသာကုိခံစားသြားခဲ့ၾကျပီ။
                မယံုၾကည္သူေတြ၊ မယံုၾကေသးသူေတြကေတာ့ သံသရာမွာ ခႏၶာေတြ
ေပြ႔ပိုက္လို႕ အဖန္တရာမိုက္ေနၾကစဲ၊ ခရီးဆက္ေနၾကစဲ။
               မတူညီတာေတြပယ္ခြာ တူညီတာေတြ ေဖြရွာဖို႔ နိဗၺာန္လမ္းေပၚ ေရာက္
လာသူေတြကေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေဖးမကူညီ၊ လက္တြဲညီလ်က္ ခရီးမဆက္
ဘဲ သံသရာခရီးကို ျဖတ္ေနၾကပါျပီ။ တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္းသြား ဓမၼ
မိတ္ေဆြ ကလ်ာဏ မိတၱေတြ တူညီမႈေတြ ရၾကမွာပါ။
              ဘာတူညီမႈေတြလည္းဆိုေတာ့ နိေရာဓဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ အစစ္ပါပဲ။
ဒါဟာလည္း မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားေတြ တူေနလို႕ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားျမတ္စြာ
က `သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ ´ တဲ့ အက်င့္တူသမွ် ခ်မ္းသာရဖို႔ပါပဲလို႔ ေဟာၾကားခဲ့
တာပါ။ အက်င့္တူဖို႔ ကလ်ာဏ မိတၱ အေရးၾကီးပါတယ္။
                ဒါေၾကာင့္ အသိတူ၊ အက်င့္တူျပီး အရတူဆိုတဲ့ နိေရာဓ သုခ အတူရ
ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း.................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Thursday, January 12, 2012

ျပာသိုလျပည့္ အေမေန႕

             အေမေန႕ ဆိုတဲ့ ျပာသိုလျပည့္ေန႕က အေမ့အေၾကာင္းေတြးမိတယ္။ စာေရးဆရာၾကီး
ဘဘဦးသုခက ျပာသိုလျပည့္ေန႕ကို ဘာေၾကာင့္မ်ား အေမေန႕အျဖစ္သက္မွတ္ခဲ့တာပါလိမ့္။
အေၾကာင္းေတာ့ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေတြးနဲ႕ကိုယ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ျပာသုိလဆိုတာ
ခ်မ္းတဲ့ေအးတဲ့ လ မဟုတ္လား။ ထိုလမွာ အေမရဲ႕ေမတၱာအေႏြးဓာတ္နဲ႕ဆို သားသမီးတိုင္းရင္
မွာ ေႏြးေထြးသြားမွာပါ။
              ငယ္ငယ္က ျပာသိုလျပည့္ေန႕မွာ စပ္ဆိုခဲ့ဘူးတဲ့ စာေၾကာင္းေလးေတြပါ ေခါင္းထဲ၀င္
ေရာက္လာတယ္။ “ခ်မ္းေအးကဲပို လျပာသုိထဲ အေမေမြးဖြား အေမ့သား ” ဆိုျပီး ငယ္ငယ္က
အေမ့ကိုလြမ္းရင္ အဲ့လို စာတို စာစေလးေတြေရးျဖစ္တယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ေလ့လာစရာစာေပ
ေတြမ်ားလာသလို လုပ္စရာအလုပ္ေတြကလည္း မ်ားလာ၊ ဒါနဲ႕ အေမ့ေန႕မွာ အေမ့အတြက္
ကဗ်ာေလးေတြေတာင္ မစပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္လို႕လည္း လျပာသုိေရာက္ျပီဆိုသည္ႏွင့္
အေမ့ အေၾကာင္းစဥ္းစားမိတယ္။
              မိဘေမတၱာဆိုတာ ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိၾကတယ္။ ဒါကိုစာဖြဲ႕ရင္လည္း
ငယ္ငယ္က စာစီစာကံုးမွာေရးသလို ျမင္းမိုရ္ေတာင္ၾကီးနဲ႕ ထြက္သစ္စ လျခမ္းေလးလိုပဲတဲ့။
ဒါငယ္ငယ္က ေရးခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္လည္း ကိုယ္မျမင္ဖူးေခ်။ ဘာေၾကာင့္
မ်ားျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို ေရးခ်င္ခဲ့မိလည္းဆိုတာ ခုစဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဒါက ဘုရားရွင္ကိုယ္
ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေပးခဲ့ေသာ ဥပမာရယ္ပါ။
               ဘုရားေပးတဲ့ ဥပမာကိုေတာ့ ထပ္မညြန္းေတာ့ေပမယ့္ အမ်ားေတြးနဲ႕ အေတြးေလး
နဲ႕ေျပာျပခ်င္တယ္။ “တစ္လုပ္စားဖူး သူ႕ေက်းဇူး” လို႕ အားလံုးေျပာဆိုၾက သိၾကပါတယ္။ တစ္
လုပ္စားဖူးရင္ေတာင္ ေကၽြးသူဟာ ကုိယ့္ေက်းဇူးရွင္ပါ။ ခုရြယ္ေရာက္တဲ့အထိေကၽြးေမြးလာတဲ့
ေက်းဇူးဆိုတာေတာ့ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ားလိုက္သလဲ။ သားသမီးအ
ေပၚခ်စ္သည္ကား ေပတံမရွိေခ်။ ႏႈိင္းယွဥ္စရာမရွိပါေပ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အပၸရိမာနံ တဲ့
ေမတၱာသုတ္ထဲတြင္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့သည္။
                အေမဆိုတာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ရႏိုင္တဲ့ ရပိုင္ခြင့္ နာမည္ သေကၤတပါ။ ရဟန္း
ေတာ္ေတြမွာေတာ့ လူ႕ေလာကထဲေရာက္လာေအာင္ ေမြးေပးခဲ့တဲ့ ပကတိမယ္ေတာ္ရွိသလို၊
ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ရွိေအာ္ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးနဲ႕ ေထာက္ပံ့ျပီး သိမ္ထဲကေမြးေပးလိုက္တဲ့ ရဟန္း
မယ္ေတာ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ရဟန္းပရိကၡရာမျပည့္စံုရင္ ရဟန္းမျဖစ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကို လွဴဒါန္း
ေပးလိုက္တဲ့ ရဟန္းမယ္ေတာ္ဆိုတာလည္း ရဟန္းအတြက္ အေမပါပဲ။
                 အမ်ိဳးသမီးထုၾကီး ဂုဏ္တက္ေစတာ ဒီအေမေတြေၾကာင့္ပါ။ တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရား
ကို အရွင္အာနႏၵာက ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ အရွင္ဘုရား မာတုဂါမေတြရဲ႕ အာရံုဟာ ရဟန္းေတြ
အတြက္ အလြန္ပင္ၾကီးမားတဲ့ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ကဲ့သုိ႕ ေနထိုင္
သင့္ပါသလဲ ဆိုတာ မိန္႕ေတာ္မူပါဘုရား ဆိုျပီး ေလွ်ာက္တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားျမတ္စြာက ခ်စ္သား
မာတုဂါမေတြကုိ မျမင္၊ မေတြ႕ေအာင္ေနပါတဲ့။ အဲ ျမင္ျပီ ေတြ႕ျပီး ဆိုလွ်င္ မၾကည့္မိေအာင္ ေနပါ
ျမင္ျပီ ေတြ႕ျပီ ၾကည့္မိျပီ ဆိုလွ်င္ တျခားစိတ္မထားဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ေမြးမိခင္၊ ေမာင္ႏွမ စိတ္နဲ႕ ေျပာ
ဆိုဆက္ဆံ ေနထိုင္ပါတဲ့။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပးတဲ့ မာတုဂါမေတြနဲ႕ ေျပာဆိုဆက္ဆံနည္း
ပါ။
                  သဒၶါတရားပိုတာဟာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရယ္ပါ။ ဆြမ္းေလာင္းရင္လည္းပဲ ေတြ႕ျမင္ၾကံဳဆံု
ရ၊ တရားပြဲတို႕ တရားစခန္းတို႕မွာလည္းပဲ အမ်ိဳးသမီးေတြက မ်ားတာပါ။ ဒီေတာ့ ေတြ႕ေန ျမင္ေန
ၾကံဳေန ဆံုေန ရတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားေပးေသာ ကိုယ့္မိခင္လို႕ ႏွလံုးသြင္းေသာအခါ၊ ကိုယ့္မယ္ေတာ္
အက်ိဳးရွိေအာင္ ဘယ္လိုေန၊ ဘယ္လိုေျပာ၊ ဘယ္လိုက်င့္ေပးရင္ အက်ိဳးရွိမလဲဆိုတာ စိတ္ထဲျဖစ္
လာပါတယ္။ ဒါဟာ ရဟန္းေတာ္ေတြ အထူးသျဖင့္ အေမခ်စ္တဲ့ သားရဟန္းေတြ ဆိုလွ်င္ က်င့္စရာ
အေကာင္းဆံုးတရားေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ျပာသိုလျပည့္ အေမေန႕၀ယ္ အေမႏွင့္တူလွစြာေသာ အမ်ိဳး
သမီးမ်ားအတြက္ ဒီေဆာင္းပါးေလးနဲ႕ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္ အေမအေပါင္းတို႕.........................။

သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵ ျပည့္ပါေစ............................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Saturday, December 24, 2011

အထားမွားေသာ စိတ္

             တစ္ေန႕က ဒကာမေတြလာရင္း တရားစကားေမးၾက ျမန္းၾကရင္း စိတ္ထဲျဖစ္မိတာေလး
ကို စာအျဖစ္ေျပာင္းလိုက္တာရယ္ပါ။ တစ္ေယာက္ကေမးတယ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္ေဒ၀ဒတ္
ကုိ တရားရေအာင္ ဘာျဖစ္လို႕မ်ား တရားမေဟာရတာလဲတဲ့။ ေဒ၀ဒတ္ ငရဲက်မွာ သိလ်က္နဲ႕ မ
ကယ္ဘဲ ထားသလို ျဖစ္မေနဘူးလားဆိုျပီး ေမးပါတယ္။ ဒါနဲ႕ သူသေဘာက် ေက်နပ္ေအာင္ ျပန္
ေျဖေပးလိုက္တယ္။ အဲ့ေန႕က မေျပာလိုက္မိတဲ့ ဥပမာေလးကုိ ခုစာထဲမွာေတာ့ ထည့္ျပီးေရးေျဖ
လိုက္ပါတယ္။
               တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဆီကို ပုဏၰားၾကီးတစ္ေယာက္လာျပီး ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးပါ
တယ္။ ဘုရားေဂါတမဟာ တရားေဟာ အလြန္တရာကို ကၽြမ္းက်င္တယ္လို႕ သူၾကားပါတယ္တဲ့
ထိုသုိ႕ ကၽြမ္းက်င္တာေၾကာင့္ ဘုရားေဟာသမွ်လူေတြသည္ ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားၾကသလား၊
ေကာင္းေသာဘံုဌာနေတြဆီ ေရာက္ၾကပါသလားလို႕ ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ျပန္ေမးတယ္။ ပုဏၰားၾကီး သာ၀တၳိျမိဳ႕ဆိုတာလည္း ရွိတယ္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ကို
သြားတဲ့ လမ္းဆိုတာလည္းပဲ ရွိတယ္။ ပုဏၰားၾကီးကုိ လူတစ္ေယာက္က သာ၀တၳိျမိဳ႕ကုိဘယ္လမ္း
ကသြားရပါသလဲဆိုလွ်င္ ပုဏၰားၾကီးဟာလမ္းသိေတာ့ ဒီလမ္းကသြားရင္ သာ၀တၳိကုိေရာက္မယ္
ဒီလမ္းကသြားပါဆိုျပီး လမ္းညႊန္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီလူက ထိုညႊန္ျပတဲ့လမ္းကို မသြားဘဲ တျခားေသာ
လမ္းကို သြားမယ္ဆိုလွ်င္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ေရာက္ပါ့မလားတဲ့။
                အရွင္ဘုရားရယ္ လမ္းညႊန္တဲ့သူက ဒီလမ္းကသြားေရာက္ပါတယ္လို႕ ညႊန္တာေတာင္
တျခားလမ္းကိုသြားတာ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သာ၀တၳိျမိဳ႕ကိုေရာက္ပါ့မလဲ။
                ဟုတ္တယ္ပုဏၰား အဲ့ဒီလိုပါပဲ ငါဘုရားက ဒီလမ္းကသြားရင္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္မယ္လို႕
ဆိုေပမယ့္ ငါဘုရားေျပာတဲ့အတိုင္းလိုက္နာ က်င့္သံုးျပီး ထိုလမ္းကုိေလွ်ာက္သူေတြသာ ေရာက္
တယ္၊ ဆန္႕က်င္ဘက္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ေရာက္ႏိုင္မတုန္း၊ တကယ္
ေတာ့ ငါဘုရားဟာ လမ္းညႊန္မႈကိုပဲ ေပးႏိုင္တာ က်င့္သံုးသည္ မသံုးသည္က ထိုလမ္းေမးသူ၏
အလုပ္ေပပဲလို႕ ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ အေျဖေလးကို အေတာ္ေလးသေဘာက်ႏွစ္သက္ခဲ့တာပါ။
                  ခုလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကို သူမ်ားနည္းတူ တရားေတြေဟာ
တာပါပဲ။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာထြက္ေတာ္မူကတည္း အျမင္မၾကည္လင္
ခဲ့တာ ႏွမျဖစ္သူကို ထားျပီးတစ္ကုိယ္တည္း ကုိယ္လြတ္ရုန္းသြားတယ္လို႕ အထင္မွားခဲ့တာပါ။
သာသနာ့ေဘာင္ထဲေရာက္လို႕ သကၤန္း၀တ္ျပီးတဲ့အခါမွာလည္း သူ႕ရဲ႕စိတ္ကေလးကို ေနရာ
အထားမွားခဲ့တယ္။ ဘယ္လုိေနရာမ်ိဳးေတြၽမွာထားခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ေက်ာ္ၾကားခ်င္တဲ့ေနရာ
လာဘသကၠာယ ပူေဇာ္မႈေတြအေပၚမွာေပါ့။ အတူတူသာသနာ့ေဘာင္၀င္ခဲ့တဲ့ အရွင္အာနႏၵာ
အရွင္အႏုရုဒၶာတို႕ကို ဒကာဒကာမေတြက ပူေဇာ္မႈေတြျပဳျပီး မိမိကိုေတာ့ ဘယ္သူမွမသိဘူး
ဘုရားရွင္ကလည္း ေနရာေပးေတာ့ ေယာက္ဖျဖစ္တဲ့ မိမိကိုမေပးဘဲ အရွင္သာရိပုတ္တုိ႕ကုိ
ေပးတယ္ဆိုျပီး အထားမွားေသာ စိတ္ နဲ႕ ျပစ္မွားခဲ့တယ္။
                   ေနရာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ေသခ်ာမသိေလေတာ့ စိတ္အထင္နဲ႕ အတၱအျမင္ကုိ အေရာင္
တင္ခဲ့တာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးမွာ မျပဳသင့္ မျပဳထိုက္တဲ့ ကံၾကီးေတြျပဳ ဘုရားကိုအံ့ျပဳကာ ဘုရား
တစ္ဆူလုပ္ျပီး သံဃာပရိသတ္ကို လုယူခဲ့တယ္။ ဒါေတြဟာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ မေက်နပ္
ခဲ့သမွ်ကုိ အထားမွားတဲ့ စိတ္နဲ႕ ျပဳတာေပ့ါ။ ေနာက္ဆံုး အထားမွားတဲ့ စိတ္က စိတ္ထားမွားတဲ့
သူ႕ကုိ အပါယ္ငရဲ က်ေစခဲ့တာပါပဲ။ ဘုရားရွင္က မလုပ္သင့္လုိ႕ မလုပ္သင့္ဘူး ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သို႕ေသာ္လည္း ဒီဘက္လမ္းကိုမွ ေလွ်ာက္ခ်င္ေနတဲ့သူကေတာ့ လမ္းမွန္ျပသူကုိ တာ့တာလို႕
ေျပာျပီး မိမိေလွ်ာက္လိုသည့္ လမ္းသို႕သာေလွ်ာက္လွမ္းမွာပါ။ လမ္းညႊန္ျပသူဟာ ကုိယ္ညႊန္ျပ
တဲ့ မသြားလို႕လည္း ၀မ္းနည္းစရာမလိုပါဘူး၊ သြားလို႕လည္း ၀မ္းသာဖို႕မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္
ေတာ့ လမ္းညႊန္သူဆိုတာ လမ္းညႊန္သူ တစ္ေယာက္ပဲ မဟုတ္လား ။                 ။

လိုရာျပည့္ကာ တည္ၾကည္စြာ ပညာတိုးပါေစ...............။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Thursday, December 22, 2011

အခ်စ္ပဲ လိုတယ္

             သီလရွင္၀တ္ခ်င္ပါတယ္ ဆိုျပီး ေရာက္လာတဲ့သူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းျပဳျပီး
ဒီေဆာင္းပါးေလး ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒီ အခ်စ္ပဲလိုတယ္ ဆိုတဲ့စာသားေလးကို ၾကားတာေတာ့
ၾကာပါျပီ။ ဘာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေရးလွ်င္ ေကာင္းမလဲလို႕ စဥ္းစားေနတာရယ္ အေၾကာင္းအ
ရာရယ္ မေတြ႕ေသးတာနဲ႕ မေရးျဖစ္ခဲ့တာ။
            သီလရွင္ ၀တ္ဖို႕ သင့္ မသင့္ ဆိုတာ လာေမးတာနဲ႕ ကိုယ္သကၤန္း၀တ္စဥ္က ဆံုး
ျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ႏွလံုးျပန္သြင္းမိတယ္။ မိမိသကၤန္း၀တ္မည္ဆိုတုန္းက
သူငယ္ခ်င္းေတြက မိဘကို လုပ္မေကၽြးဘဲ ၀တ္သြားရင္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ရာေရာက္မယ္
ဆိုျပီး တားၾကတယ္။ ထိုသို႕ တားေနသည့္ၾကားကပဲ သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္လို႕ ရဟန္းဘ၀
ေရာက္ခဲ့တယ္။ ထို အခ်ိန္က မိဘဆိုတာကို တကယ္မခ်စ္တတ္လွ်င္ ဒီေနရာမွာ တကယ္မခ်စ္
တတ္လွ်င္လို႕ သံုးထားတာေလးကုိ သတိထားမိပါေစ။
             ဒါဘာကို ေျပာခ်င္တာလဲဆိုေတာ့ တကယ္မိဘကို ခ်စ္လွ်င္ ရဟန္းမယ္ေတာ္ဘ၀
ေရာက္ေအာင္ ပို႕ႏိုင္ရပါမယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ခဲတဲ့ ရဟန္းမယ္ေတာ္ဆိုတဲ့ ဘ၀ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေပး
မွ တကယ္ခ်စ္တတ္တာပါ။ မိဘ နဲ႕ သားသမီး ေတြၾကား၊ ဆရာနဲ႕ တပည့္ေတြၾကား ၊ မိသားစု
ေတြၾကားမွာ တကယ္ဆိုလွ်င္ အခ်စ္ပဲ လိုပါတယ္။ ဘာအခ်စ္လဲ ဆိုေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ အခ်စ္ပါ။
အတၱအခ်စ္မဟုတ္တဲ့ ေမတၱာခ်စ္ပါ။
              ထိုအခ်ိန္ကေတာ့ မယ္ေတာ္ၾကီးကုိခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေရာ ေနာက္ အခ်စ္တစ္ခုကေတာ့
သာသနာကိုခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေရာပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္ ။ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္၊ ရဟန္းဘ၀ေရာက္ဖို႕
ဆိုတာ သာသနာကုိ ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္မရွိဘဲ မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ သာသနာကို ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္တစ္ခု
တည္းနဲ႕ သာသနာ့ ေဘာင္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ သာသနာေတာ္ထဲေရာက္ဖို႕ဆိုတာ အကယ္ဆို
ရင္ သာသနာကို ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ပဲလိုပါတယ္။ သာသနာကို မခ်စ္ရင္ သာသနာထဲေရာက္လဲ အ
ျပစ္ေတြကုိ လုပ္မိ၊ ေျပာမိ၊ ျမင္မိတတ္ပါတယ္။
               သာသနာဆိုတာ ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ႕ေနရာ လို႕ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငယ္
စဥ္ ကတည္းက သာသနာကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထား ခ်စ္ခဲ့တာ။ ထို ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ႕ပဲ သာသနာ့
အလုပ္ေတြ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သာသနာေတာ္မွာေနခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ထဲ၀င္
ေရာက္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ အခ်စ္ပဲ လိုတယ္ လို႕ ေျပာျပမိခဲ့တယ္။ ခ်စ္တတ္တဲ့ သူအတြက္ေတာ့
အခ်စ္ဆိုတာ ေဆးပါ။ မခ်စ္တတ္သူေတြ အတြက္ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ ေဘးပါပဲ။
               သာသနာကို ခ်စ္တတ္ခဲ့ေသာ မိမိအတြက္ သာသနာဆိုတာ မွီခိုအားထား ေလးစား
တန္ဖိုးထားစရာၾကီးပါ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ သာသနာေတာ္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ မိမိ
တို႕ရဲ႕ ဘုရားျမတ္စြာဟာ ေလာကသံုးပါးမွာ အတုမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ပါ။ ထိုသို႕ေသာသူမ်ိဳးက
တည္ေထာင္ခဲ့ျပီး ျမင့္ျမတ္ေသာသူမ်ား ျမင့္ျမတ္ေသာေနရာသို႕ ေရာက္ေအာင္ ပို႕ေဆာင္ေပး
ေနတဲ့ သာသနာေတာ္ ဒါေတြကို သိျပီးခ်စ္တတ္မွ သာသနာေတာ္ တန္ဖိုးကိုသိမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္
သာသနာေတာ္ကို ၀င္ေရာက္ခ်င္တယ္ဆိုလွ်င္ အခ်စ္ပဲလိုပါတယ္လို႕ ေျပာလိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္။

တစ္စ တစ္စ စြန္႕၀ံ့မွလွ်င္ ဘ၀ေနာက္ေနာင္ ဆက္တိုင္းေကာင္း၏။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Sunday, December 18, 2011

ေမြးေန႕ မွာတမ္း

             ဒီကေန႕ ဒီဇင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႕ဟာ ေက်းဇူးရွင္ေမြးမိခင္ရဲ႕ အသက္ ၆၀ ျပည့္
ေမြးေန႕ရယ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာေလးအက်ိဳးရွိတာေျပာေပးရင္ေကာင္းမလဲလို႕ ေတြးျပီး ဒီစာ
မူေလး ေရးျပီး ေက်းဇူးဆပ္လိုက္ပါတယ္။
             ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကတည္းက အဆံုးအမေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ေအာက္မွာ ရွင္သန္ခြင့္
ရရွိခဲ့တာဟာ ဒီမိသားစုထဲ လူျဖစ္ခြင့္ရရွိခဲ့လို႔ပါ။ ဒီ အေဖ ဒီ အေမ နဲ႕ ဆံုေတြ႕ခြင့္ေပးခဲ့တဲ့
ကံတရားကို ေက်းဇူးတင္ရမွာပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးအမ ေတြနဲ႕ သားသမီးေတြ အေပၚဆံုးမ
ပဲ့ျပင္ေပးကာ ဘ၀လမ္း မမွားေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးခဲ့ ပဲ့ကိုင္ရွင္ ေက်းဇူးရွင္ ေမြးေမေမ
ဟာ မိမိကို အဆံုးအမေတြ ရဟန္းေဘာင္ေရာက္တဲ့အထိ ေပးခဲ့ပါတယ္။
              ႏႈတ္နဲ႕ဆံုးမတာေတြ ရွိသလို စာေရးျပီး ဆံုးမတာေလးေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
ေမြးေမးရဲ႕ ေမြးေန႕ မွာတမ္းအျဖစ္ ေမြးေမေပးခဲ့ေသာ အဆံုးအမေလး သံုးေၾကာင္းကိုပဲျပန္
ျပီး မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။ ငယ္စဥ္က ညအိပ္ယာ၀င္တိုင္း မနက္ အိပ္ယာထတိုင္း ျမင္ေနက်
စာတမ္းေလး သံုးေၾကာင္း ရွိပါတယ္။ အိပ္ယာရဲ႕ ညာဘက္နံရံမွာ အေမေရးထားတဲ့ စာတမ္း
ေလး သံုးေၾကာင္းဟာ ခုထက္ထိ မိမိရဲ႕ မ်က္၀န္းအိမ္ထဲကေန ထြက္ခြာမသြားေသးပါဘူး။
              ရုပ္ကို ထိန္းေတာ့ စိမ္းလန္းရာ၏။
              ႏႈတ္ကို ထိန္းေတာ့ သိန္းသန္းတန္၏။
              စိတ္ကုိ ထိန္းေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းရာ၏။
           ဒီစာေလး သံုးေၾကာင္းကို အိပ္ယာရဲ႕ နံေဘးေရးထားတာ ေန႕တိုင္းဖတ္ျပီး ရုပ္ကို
ထိန္းရင္ ဘာေၾကာင့္ စိမ္းလန္းတာလဲ ? ႏႈတ္ကုိ ထိန္းရင္ ဘာေၾကာင့္ သိန္း သန္း တန္သလဲ ?
စိတ္ကုိ ထိန္းေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းသလဲ ? ဆိုတာေတြ အေျဖရွာမရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
ခုေတာ့ နားလည္စျပဳလာပါျပီ။ ရုပ္ တရားလို႕ ေခၚတဲ့ အရာေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းမယ္
ဆိုရင္ စိမ္းစိမ္းလန္းလန္းနဲ႕ ဆိုေျပလာပါမယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရုပ္ကိုပဲ ထိန္းထိန္း အျပင္ရုပ္တရားကို
ပဲထိန္းထိန္း ရုပ္ကို ထိန္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ စိမ္းလန္းပါတယ္။
           ႏႈတ္ကို ထိန္းလိုက္ေတာ့ သိန္းသန္းတန္ပါတယ္တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္ ႏႈတ္ေၾကာင့္ေသ လက္
ေၾကာင့္ေၾက ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံု တစ္ခုလည္းရွိတာပဲ။ ႏႈတ္ကို မထိန္းသိမ္းလို႕ ေသတဲ့ အဆင့္
အထိျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏႈတ္ကို ထိန္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ တစ္သိန္းမက တစ္သန္းမက တန္ဖိုးရွိ
သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏႈတ္ကို ထိန္းေတာ့ သိန္းသန္းတန္ပါ၏။ လူအမ်ားစုဟာ ကိုယ္ကိုထိန္းႏိုင္
ရင္ထိန္းႏိုင္မယ္ ႏႈတ္ကိုေတာ့ မထိန္းႏိုင္ၾကဘူး။ တစ္ေန႕ တစ္ေန႕ ႏႈတ္နဲ႕ အကုသိုလ္ကမၼပထ
တရားေတြ အမ်ားၾကီးျပဳလုပ္ျဖစ္ၾကတယ္။ ႏႈတ္နဲ႕ အကုသိုလ္လုပ္ဖို႕ လြယ္ကူၾကတယ္ေလ။ ဒါ
ေၾကာင့္ ႏႈတ္ကိုသာထိန္းရင္ သိန္း သန္း မကတန္ပါတယ္။
           ေနာက္တစ္ခုက စိတ္ကုိ ထိန္းေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းရာ၏တဲ့။ လူတိုင္းလူတိုင္း ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္
ၾကပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းရာေနရာကို ရွာေဖြေနၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္ အရွင္ဘုရားတို႕
ေက်ာင္းလာရတာ အရမ္းျငိမ္းခ်မ္းတာပဲတဲ့။ ပတ္၀န္းက်င္ျငိမ္းခ်မ္းလို႕ ကိုယ္လည္းအျငိမ္းဓာတ္
ရတာရွိပါတယ္။ အဲ ကိုယ္က ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနလို႕ ျငိမ္းခ်မ္းတာလဲ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကသူ
မ်ားျငိမ္းရင္ လိုက္ျငိမ္း သူမ်ားပူ လိုက္ပူ ဆိုတာမ်ိဳးလည္းရွိပါေသးတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အနည္းနဲ႕
အမ်ားဆိုသလို ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္လွ်င္ စိတ္ကိုထိန္းပါတဲ့...............။
ကိုယ့္စိတ္ကေလး ျငိမ္းေနရင္ သူမ်ားဘယ္ေလာက္ပူပူ ကိုယ္လည္းျငိမ္းခ်မ္းေနမွာပါပဲေလ။
             စိတ္ကေလးက ေလာဘေၾကာင့္ပူ၊ ေဒါသေၾကာင့္ ဆူ၊ ေမာဟေၾကာင့္ ေလေနရတာပါ။
ဒါကိုကိုယ္က ေလာဘဘက္လည္း မယိမ္းေအာင္၊ ေဒါသဘက္လည္း မတိမ္းေအာင္၊ ေမာဟနဲ႕
လည္းမေမွာက္ေအာင္ ထိန္းမယ္ဆိုရင္ ျငိမ္းခ်မ္းရာေပါ့။ တကယ္ေနၾကည့္ပါ ေအးခ်မ္းပါတယ္။
ေမြးမယ္ေတာ္ေက်းဇူး ဒီေန႕ထိ စိတ္ထဲသတိရမိေနတဲ့ စာေၾကာင္းေလး သံုးေၾကာင္းရယ္ပါ။
ကိုယ္ေကာ ကိုယ့္အိမ္ကလူေတြ၊ ကိုယ့္ရံုးကလူေတြ၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြကို ျငိမ္းေအး
ေစခ်င္လွ်င္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျငိမ္ခ်မ္းခ်င္လွ်င္ စိတ္ကို ထိန္းၾကပါ။
              ဒါနအမႈ၊ သီလအမႈ၊ ဘာ၀နာအမႈေတြနဲ႕ ထိန္းလို႕ ရပါတယ္။ ေလာဘကို ႏိုင္တာ
အေလာဘ၊ ေဒါသကုိ ႏိုင္တာ အေဒါသ၊ ေမာဟကို ႏိုင္တာ အေမာဟ။ ဒါေတြသိျပီး ကိုယ့္စိတ္
ေလးမပူေအာင္ထိန္းႏိုင္ ရပါမယ္။ ထိန္းႏိုင္ရင္ ထိန္းႏိုင္သေလာက္ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္း
ပါတယ္။ ေအာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ျမင္ေနရတဲ့ စာေၾကာင္းေလးသံုးေၾကာင္း မယ္ေတာ္ၾကီးက
ဘာမွမေျပာဘဲ နံရံေပၚေရးထားခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ အလြန္တရာေကာင္းမြန္တဲ့ အဆံုး
အမတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆံုးအမ ဆိုသည္မွာကား ႏႈတ္ကထုတ္ေျပာျပမွ မဟုတ္
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေနျပျပီးလည္း ဆံုးမရမယ္၊ သူအသိတရားျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပျပီးလည္းဆံုးမရ
မယ္။ ေနာက္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ညႊန္ျပျပီးလည္း ဆံုးမတတ္ရပါမယ္။
               ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး တရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ နည္းမ်ားသည္ကား ထိုကဲ့သို႕
ေသာနည္းမ်ားပင္ျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ားသည္လည္း မိမိတို႕ရဲ႕ ေနာင္
လာေနာက္သားမ်ားကို အဆံုးအမေပးရာတြင္ ကိုယ့္စကားႏြားရ မဟုတ္ေစဘဲ ကေလးသူငယ္မ်ား
လက္ခံႏိုင္မည့္ အသံုးအႏႈန္းအေျပာအဆို အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ ဆံုးမၾကပါလို႕ တိုက္တြန္းလိုက္
ရင္း မယ္ေတာ္ၾကီးအား ေမြးေန႕မွာတမ္း အျဖစ္................
                ရုပ္ကုိ ထိန္းေတာ့ စိမ္းလန္းရာ၏။
                 ႏႈတ္ကုိ ထိန္းေတာ့ သိန္းသန္းတန္၏။
               စိတ္ကုိ ထိန္းေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းရာ၏။                ။

ျငိမ္းခ်မ္းေသာ စိတ္ထားပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ.....................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )



Read more...

Friday, December 16, 2011

မသိမသာ

             ေလာကလူအမ်ား အေျပာမ်ား အဆိုမ်ားတဲ့ စကားေလး တစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ မသိမသာ ေလးပါတဲ့။ဘာေလးလုပ္လုပ္ မသိမသာ ေလးဆိုတာကို ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကတယ္။ အနည္းနဲ႕အမ်ားဆိုသလိုသံုးစြဲၾကတယ္။ဘာကို ဆိုလိုသလဲ၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေျပာသလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ သိသူလည္း နည္းၾကတယ္။ စကားအဓိပၸါယ္ကိုေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ကား
မသိ မသာ တဲ့....။
             တစ္ခ်ိဳ႕က မသိမသာေလးပါဟယ္ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး ဆိုျပီး သံုးတတ္ၾကတယ္။ အင္း တရားထိုင္ရင္ေတာင္မွ ဟယ္ ထိုင္လို႕ေကာင္းလိုက္တာ ထိုင္လို႕ ထိုင္ေနမွန္းေတာင္ မသိသာ
ဘူးတဲ့.....။ ကုိယ္လုပ္သည့္အလုပ္သည္ လုပ္လို႕လုပ္မွန္းမသိသာမွေတာ့ ဘယ္ေကာင္းပါ့
မလဲေနာ္။ အလုပ္ဆိုတာ လုပ္ရင္ လုပ္သေလာက္ သိသာရပါမယ္။ တရားတစ္ပုဒ္ နာတယ္၊ ဖတ္တယ္ ျပီးတာနဲ႔ နာျခင္း၊ ဖတ္ျခင္းအလုပ္ကေန သိသာတဲ့ တရားအသိတစ္ခု ရရပါမယ္။
ဒါမွ နာရျခင္း၊ ဖတ္ရျခင္း အက်ိဳးရွိမည္ေပါ့။ သို႕မဟုတ္လွ်င္ကား ဖတ္ျပီးေတာ့လည္း မသိမသာ၊ မဖတ္ခင္ကလည္း မသိမသာ.......။ မသိလို႕ မသာ ရတာ။ သိလွ်င္ကားသာရမည္။
             ဟုတ္ပါတယ္ ။ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါးက မိန္႕ဖူးပါတယ္။ ဟ မသိမသာ မသိမသာနဲ႕
ကြာမသိလို႕တစ္သံသရာလံုး မသာဘ၀က မလြတ္ႏိုင္ၾကတာကြ သိရင္ သာကို သာရမယ္တဲ့။ ဟုတ္လိုက္တာ မသိခဲ့လို႕မသာဘ၀က မလြတ္ႏိုင္ၾကဘဲ ဆက္ကာဆက္ကာ မသာ ျဖစ္ေနရတာ။ သစၥာတရား အမွန္တရားကို သိလို႕သာသြားတဲ့သူေတြ မ်ားလွပါျပီ။ မသိ လို႕ မသာ ျဖစ္ရတဲ့ အေျခအေနကေန လြတ္ဖို႕က်ိဳးစားၾကရမွာပါ။ မသိလို႕ မသာရတဲ့ဘ၀ကေန သိလို႕ သာတဲ့ဘ၀ ေရာက္ေအာင္ သိတဲ့သူေတြျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားရမွာပါ။ဘယ္လိုက်ိဳးစား ရမလဲလို႕ ေမးၾကတယ္။ မသိမသာ ေနတဲ့ အက်င့္ၾကီးကို ေပ်ာက္ေအာင္ အရင္ၾကိဳးစားရမွာ။
             တစ္ခုတစ္ခု လုပ္ျပီး မသိမသာေလးပါဟယ္ဆိုတဲ့ အက်င့္ကိုက မသိမသာေအာင္
လုပ္ေနတာ။ဟယ္ဒီတရားနာလိုက္တာ ကိုယ္မွားတာေတြ သိသာလိုက္တာ။ ဒီတစ္ပုဒ္ဖတ္ရတာ ကိုယ္မွားေနတာေတြသိသာလိုက္တာလို႕ျဖစ္ရမွာပါ။ အျမဲမသိမသာေလး ေနလာခဲ့တာ။ သိျပီး သာသင့္ပါျပီ။ သိလ်က္နဲ႕ မသာ ေသးလွ်င္ တစ္ခုတစ္ခု လုိအပ္ေနေသးလို႕ေပါ့။ လိုအပ္ေနတာကို သိေအာင္ လုပ္ျပီး သာေအာင္က်င့္ရမွာ။ ဒါဟာ က်င့္ကိုက်င့္ရမည့္တရားတစ္ခုပါ။ ဒါကို က်င့္ရင္ သိသာလာရမယ္။
အဲ မသိမသာပဲ က်င့္ရင္ မသိမသာပဲ ျဖစ္ေနမွာ။ သိသာေအာင္ က်င့္ၾကည့္ပါ။ သိသာပါလိမ့္မယ္။


မသိလို႕ မသာ သိလွ်င္ကား သာ....................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Tuesday, December 6, 2011

မီးေလာင္ျပင္

            မီးဆိုတာ ေလာင္စာရွိမွ ေလာင္တာမ်ိဳးပါ။ သုိ႔ေသာ္ ေလာင္စာရွိေသာ္လည္း
ေလာင္စရာ မီးမရွိလွ်င္ မေလာင္ျပန္ဘူး။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး တစ္ျမိဳ႕လံုးမီးေလာင္ၾက
တယ္ ကိုယ့္အိမ္မပါလို႔ ၀မ္းသာမလား? မီးမေလာင္တာ ၀မ္းသာစရာမဟုတ္ပါဘူး။
မီးရွိေနသေရြ႕ အခ်ိန္မေရြးေလာင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္အိမ္မပါလို႔ ၀မ္းသာေနေပ
မယ့္ ကိုယ့္အိမ္ဟာ ေလာင္စာပါ။ မီးရွိသေရြ႕ေလာင္စာဟာ ထေလာင္ႏိုင္ပါတယ္။
အမွန္ကေတာ့ မီးမရွိတာကို ၾကိဳက္ရမွာ မီးေလာင္မွာကို ေၾကာက္ရမွာ? ခုေတာ့မီး
ေလာင္လို႔ ပ်က္စီးမွာကို ေၾကာက္ေနၾကတာ။ ပ်က္စီးစရာရွိသေရြ႕ပ်က္စီးမွာပါပဲ။
ပ်က္စီးတာ ေၾကာက္ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပ်က္စီးတတ္တဲ့သေဘာတရာကို ကေၾကာက္
ရမွာပါ။
             မီးေလာင္ျပင္ၾကီးတစ္ခု ရွိတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပူလိုက္မလဲ ? မီးထဲ ပါသြား
တဲ့သူေတြကလည္းပူ မီးအနားရွိေနၾကတဲ့သူေတြကလည္းပူ မီးဆိုတဲ့ အပူရွိေနသေရြ႕
ဘယ္နားသြားသြား မီးေလာင္ျပင္ဆိုတာ ရွိႏိုင္တာပါပဲ။ မီးေလာင္ျပင္ထဲေရာက္ေနလို႔
ေရာက္ေနမွန္းမသိၾကသူေတြလည္းရွိၾကေလရဲ႕။ မီးေလာင္ျပင္ၾကီးထဲ ဘာမဟုတ္တာ
ေလးေတြကို မီးထဲမပါေအာင္ လိုက္ဆြဲေနၾကေလရဲ႕။ မီးကိုေတာ့ ျငိမ္းသတ္ဖို႔မၾကိဳးစား
ၾကတာ အံ့ၾသမိပါရဲ႕။
            မီးပူမွန္း လူတိုင္းသိပါတယ္။ မီးေလာင္ျပင္ဆိုတာကို မည္သူမွ ေရာက္ခ်င္
ျဖစ္ခ်င္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။ သုိ႕ေသာ္ မီးရွိေနသေရြ႕ မီးေလာင္ႏိုင္တာပဲ။ ကိုယ့္မွာ
ေလာဘမီးရွိလွ်င္ အခ်ိန္မေရြး ထေလာင္ႏိုင္၏။ ေဒါသမီး အခ်ိန္မေရြး ထေလာင္မွာ
ေမာဟမီး ေသာကမီး အို မီး မီး မီး ရွိေနသေရြ႕ေလာင္မွာ ဘယ္အခ်ိန္ေလာင္မယ္
မွန္းေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ဂတ္စ္မီးျခစ္ေလးရဲ႕ ဘီး ေလးကို ျခစ္လိုက္ရင္ မီး ထေတာက္
သလိုမ်ိဳး သူ႕မွာ မီးေလာင္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနေတြရွိေနတယ္ေလ။ ဘီး ကေလး ျခစ္
လိုက္ေတာ့ ေဒါက္ကနဲ မီးေလးထေတာက္တယ္။
           မီး အမ်ိဳးစံုကို သယ္ျပီးသြားလာေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ခႏၶာၾကီးဟာ မီးေလာင္ျပင္
ၾကီးပါပဲ။ ဒီ မီးေလာင္ျပင္ၾကီးမွာ ေလာဘမီးေတြ ေလာင္လိုက္၊ ေဒါသမီးေတြ ေလာင္လိုက္
ေသာကမီးေတြ ေလာင္လိုက္နဲ႔ မီးေလာင္ျပင္ၾကီးရယ္ပါ။ မီးေလာင္ျပင္ကို မီးေလာင္ျပင္
မွန္းမသိၾကေတာ့ ပူလို႔ပူမွန္းေတာင္မသိၾကဘူး။ ေလာဘမီး တဟုန္းဟုန္းနဲ႔ ပူေနလိုက္
ေဒါသမီးရွိန္ တထိန္ထိန္နဲ႔ အနားမကပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ပူေလာင္ေနၾကတာပါ။
ဒါေပမယ့္လည္း မီးၾကားမွာ ကစား မီးေလာင္ျပင္ကိုပဲ တပ္မက္ေနၾကတာ။
           ဘုရားရွင္ နဲ႕ ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္ေတြမွာ ေလာင္စာဆိုတဲ့ ခႏၶာၾကီးေတာ့ က်န္
ခ်င္က်န္တယ္ ဒါေပမယ့္ မီး မရွိေတာ့ ဘာအပူမွ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ မီးေလာင္ျပင္ကေလ
ဓမၼပန္းေတြ ပြင့္ေအာင္ ၾကိဳးစားသြားၾကတယ္။ မီးေလာင္ျပင္အရင္းတည္လို႔ ဓမၼပန္းဆို
တဲ့ ေအးခ်မ္းေမြးၾကိဳင္တဲ့ အိုေအစစ္ ေနရာေလးဆီ အေရာက္သြားႏိုင္ၾကတယ္။
ဒါဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြကို ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ပဲ က်င့္ၾက့ံ
ၾကလို႔ေပါ့။ ေအာ္ မီး ဆိုတာ အသံၾကားတာနဲ႔ ကိုယ့္အိမ္အတြက္ စိတ္ပူေနရတဲ့ ဘ၀ေတြ
အိမ္ကို ၾကိဳက္လို႔ မီး ကိုေၾကာက္ေနၾကေလရဲ႕။ အမွန္ေတာ့ အိမ္ကို မခင္ မီးကိုစင္ေအာင္
ၾကိဳးစားၾကရမွာ။ ခႏၶာအိမ္ကို ခင္မင္တဲ့ တဏွာကို ျဖတ္၊ မီး ကို မီးမွန္းသိျပီး မေလာင္
ေအာင္ သတိန႔ဲထိန္းျပီးေနလွ်င္ကား မီးေလာင္ျပင္ ထဲကေန ပြင့္တဲ့ ဓမၼပန္းကို ဆင္ျမန္း
ကာ ဓမၼပန္းဆင္သူတို႕ရဲ႕ေနရာကို ေရာက္မည္မလြဲပါလားလို႕ .........................။

မီးေလာင္ျပင္မွာ ေနသူတို႕ မီးကို ျငိမ္းသတ္ႏိုင္ၾကပါေစ......................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...
 

ထေနာင္းရိပ္ © 2008. Design By: SkinCorner