Wednesday, February 8, 2012

နံနက္ခင္း တရား

                     မနက္အိပ္ယာထျပီဆိုတာနဲ႔ စားဖို႔၊ ေသာက္ဖို႔ကေန စျပီး တစ္ေန႔တာအတြက္ ပူပန္ရပါျပီ။ တစ္ေန႔တာအတြက္ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရး ဆိုတဲ့ အေရးေတြနဲ႔ စတင္ျပီး၊ ဒီအေရးေတြ အျပီးဆံုးခင္ပဲ တစ္ေန႔ ကြယ္ျပန္တယ္။ ေအာ္ အေရးေပါင္းမ်ားစြာကို ျပဳေနၾကတာ၊ ေသတဲ့အထိ ဒီအေရးေတြက မျပီးဆံုးပဲေနာ္။ ဒီကေန႔ နံနက္တံုးေခါက္လို႔ အိပ္ယာက ႏိုးႏိုးခ်င္းဒီအေတြးေလးစိတ္ထဲေပၚမိတယ္။ 
                        မနက္ေနထြက္လာတာနဲ႔ ေသမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွမေတြးဘူး၊ ေနမယ္ဆိုတာနဲ႔ပဲ ေတြးၾက တယ္။ တစ္ေန႔တာဘာေတြ လုပ္စရာ ရွိတယ္ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ အသက္ဆက္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီ တစ္ေန႔တာအတြင္း ကုသိုလ္တရား၊ အကုသိုလ္တရားေတြ ျပဳ၊ ေျပာ၊ ၾကံ ျပီးအသက္ရွင္ေနၾကတယ္။ သာယာစ ရာေတြေရာ၊ ျငီးေငြ႔ စရာေတြေကာ ေတြ႔ၾကံဳေနၾကရတယ္။ သာယာစရာ နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ေပ်ာ္လိုက္ၾက၊ ျငီးေငြ႔ စရာ နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ စိတ္ဆိုးလိုက္ၾက၊ ေအာ္ တစ္ေန႔တာတိုင္း၊ တစ္ေန႔တာတိုင္းကို ဒီလိုခ်ည္း ျဖတ္သန္းေနရင္ေတာ့ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕။  
                         လူတိုင္းမွာ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ဆိုတာရွိၾကစျမဲ။ ဘာျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ဘယ္ေရာက္ခ်င္တယ္ ဆိုတာေတြေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြျဖစ္ျပီးေတာ့ေရာ ဘာမ်ားထူးျခား လာသလဲဆိုတာ ေမးၾကည့္ခ်င္တယ္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ဦးစားေပး လို႔ ျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တာေတြ ဆံုးရံႈးေနၾကရတယ္။ တစ္ေန႔တာလံုးမွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အသက္ရွင္ဖို႔ဆိုတာ တကယ္ကိုမလြယ္ပါဘူး။ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ၾကားမွာ အေယာနိေသာမနသိကာရ နဲ႔ ေနမိလို႔ ေလာဘ၊ ေဒါသေတြ ျဖစ္လိုက္ၾကရတာ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာၾကတယ္။ ပုထုဇဥ္ပဲ အဲ့ေလာက္ေတာ့ရွိမွာေပါ့ တဲ့ ။ ပုထုဇဥ္ဆုိတာနဲ႔ ကိုင္ေပါက္လိုက္ၾကျပန္တယ္။
                            ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ပုထုဇဥ္ဘ၀ကို ခံုမင္တြယ္တာေနရင္ ပုထုဇဥ္ဘ၀က လြတ္ပါ့မလား။ အရိယာေတြကုိ အားက်ျပီး အရိယာစိတ္ေမြးမွသာလွ်င္ အရိယာဘ၀ ေရာက္ႏိုင္မွာေပါ့။ ပုထုဇဥ္မိုလို႔ တစ္သံသရာလံုး မိုက္ခဲ့၊ ဆိုးခဲ့တာ ခုလည္းပဲ မိုက္တုန္း၊ ဆိုးတုန္းပဲလို႔ ေျပာရင္ လြန္မယ္မထင္ပါဘူး။ မိုက္လို႔ ေကာင္း၊ ဆိုးလုိ႔ေကာင္းေနၾကတာ။ ေဒါသျဖစ္မေပါ့ ပုထုဇဥ္ပဲ၊ ေသာကေရာက္မေပါ့ ပုထုဇဥ္ပဲ ဘယ္တုန္းကမ်ား အရိယာလို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေသာက မျဖစ္ပဲ ေနခ်င္လိုက္တာလို႔ ျဖစ္ခဲ့ဖူးလဲ ? ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေတြးၾကည့္ၾကပါ။ ထစ္ခနဲဆို ျဖစ္လိုက္တာပဲ၊ ထစ္ခနဲဆို ဆိုးလိုက္တာပဲ။ ေအာ္ ပုထုဇဥ္ အျမင္မ်ားေနာ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။
                           ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေရွ႕ ေတာ္ေမွာက္မွာ တရားေလးတစ္ပုဒ္ေလာက္ေဟာတာနဲ႔ တရားရ သြားတဲ့သူေတြဟာ ဟိုး သံသရာအဆက္ဆက္က ဒီတရားဓမၼေတြကို ႏွစ္ေပါင္း ေသာင္းနဲ႔ခ်ီျပီး အားထုတ္ခဲ့ လို႔ပါ။ ခုမွ ျမတ္စြာဘုရားကဘက္လိုက္ျပီး သူတို႔ခ်ည္းေဟာေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔မွာကိုက တရားရဖို႔ သံသရာ အဆက္ဆက္က အရိယာျဖစ္ခ်င္စိတ္၊ အရိယာလိုစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေမြးခဲ့လို႔ပါ။ ကိုယ္ကခုမွ ပုထုဇဥ္ စိတ္ေမြးတုန္းရွိေသးတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ေျပာစရာကတစ္ခုပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ကိုယ့္မွာ အရိယာနဲ႔တူတဲ့ စိတ္ထားေကာင္းေလး တစ္ခုပဲရွိေတာ့တယ္။
                             စိတ္ေကာင္းေလးရွိ နိဗၺာန္ေရာက္ပါတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ စိတ္ေကာင္းရွိမွ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ အစရွိတဲ့ ကုသုိလ္အလုပ္ေတြလုပ္ျဖစ္မွာပါ။ စိတ္ေကာင္းမရွိသူကေတာ့ အကုသိုလ္နဲ႔ ေပ်ာ္လို႔ကို မ၀ႏိုင္ေသး။ ခုေခတ္ ဘံုဆြမ္းေလာင္းေတြ၊ အဘိဓမၼာသင္တန္းေတြဆိုတာ စိတ္ေကာင္းရွိသူေတြ ရွိလို႔ လုပ္ျဖစ္ၾကတာပါ။ စိတ္ေကာင္းသာမရွိရင္ မနက္ေစာေစာ ထျပီး ဘယ္သူက ဆြမ္းေလာင္းမလဲ ? ဒါေၾကာင့္ အရိယာ နဲ႔တူတာ စိတ္ေကာင္းေလးပဲရွိေတာ့တယ္။ 
           ဒီေတာ့ အရိယာေတြမွာ ရွိတဲ့ စိတ္ေကာင္းေလာက္ေတာ့ ကိုယ့္ စိတ္ေကာင္းက အားေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇဥ္ အကန္းေတြထက္ပိုတာကေတာ့ ကိုယ္ဟာ အေရးေပါင္း မ်ားစြာထဲမွာ စိတ္ေကာင္းေလးနဲ႔ ရွင္သန္ေနႏိုင္တယ္ဆိုတာပဲ။ ေဒါသျဖစ္မယ္ၾကံတာနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ေကာင္း ကိုယ္ျပန္သတိရ၊ ေသာကျဖစ္မယ္ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ေကာင္းေလး ကိုယ္ျပန္သတိရ၊ ဒါဆုိ ျဖစ္မယ့္ အကုသလဓမၼေတြဟာ စိတ္ေကာင္းေလးေၾကာင့္ ျဖစ္ခ်င္ပါလ်က္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ 
                    လူေတြဘာလို႔ ငါ့ဟာ၊ ငါ၊ ဆိုျပီး ငါတေကာေကာေနရတလဲဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ေတာ့ ေသဖို႔ သတိမရၾကလုိ႔ပါ။ ကိုယ္ေသမွာ ကိုယ္သတိမရေတာ့ ရွင္ေနစဥ္မွာ ဘာမွ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ တရားေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ျပီး ကိုယ့္အတြက္ကိုယ္ ဘာကမွ်မလုပ္ၾကတာရယ္ပါ။ ဒါေတြဟာ သတိမထားမိသူအတြက္ေတာ့ ဘာမွ မထင္ရေပမယ့္ သတိထားၾကည့္သူအတြက္ေတာ့ သံေ၀ဂရစရာပါ။ ယူတတ္ရင္ တရား၊ မယူတတ္ရင္ေတာ့ အလကားဆိုသလိုေပါ့။ ယူတတ္လို႔ ေကာလိတနဲ႔ ဥပတိႆ တို႔ ဇာတ္ပြဲထဲကေန တရားသေဘာနားလည္ခဲ့ၾကတာေပါ့။
                       ေအာ္ မနက္ခင္းေလးမွာ ဒါေလးေတြေတြးမိေတာ့ လူေတြကိုလည္း မနက္ခင္းတိုင္းေတြးေစ ခ်င္မိတယ္။ တစ္ေနထြက္ေသဘက္ကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ ေနဖို႔မထင္ၾကပါနဲ႔။ ေနကြယ္ကာတစ္ၾကိမ္ သြားလွ်င္ျဖင့္ေသနယ္ရြယ္ တစ္ခါသြားရမယ္။ တားမရဘူး တဲ့ ။ တားလို႔ မရတဲ့ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ သြားေနၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ တိပိဋက ေယာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကမိန္႔ပါတယ္။ သြားေနပါလွ်က္ မေရာက္ ႏိုင္ေသးတာက နိဗၺာန္၊ မသြားခ်င္ဘဲ ေရာက္ေရာက္သြားရတာ သုႆန္ တဲ့။ လူတိုင္းမေရာက္ခ်င္ ၾကတဲ့ ေနရာ၊ ထိုေနရာက မေရာက္ခ်င္ေပမယ့္ ေရာက္ရမွာပါလားလို႔ ေတြးထားရင္။ ငါတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး အားလံုးေရာက္ရမွာပါလားလို႔ ေတြးထားရင္ အေရးေပါင္းမ်ားစြာထဲမွာစိတ္ေကာင္ေလးနဲ႔ေန လို႔ျဖစ္သြားပါျပီ။

တစ္စ တစ္စ စြန္႔၀ံ့မွလွ်င္ ဘ၀ေနာက္ ေနာင္ ဆက္တိုင္းေကာင္း၏။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )


Read more...

Tuesday, February 7, 2012

လျပည့္ညရဲ႕ ၾသ၀ါဒ

                 ၾသ၀ေဒယ်ာ ႏုသာေသယ်၊ အသဗၻာ စ နိ၀ါရေယ။
                သတံ ဟိ ေသာ ပိေယာ ေဟာတိ၊
          အသတံ ေဟာတိ အပၸိေယာ။ တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥေပၚလာရင္လည္း ဆံုးမတတ္ရမယ္။ အေၾကာင္းကိစၥ မေပၚခင္ မွာလည္းပဲ သြန္သင္တတ္ရပါမယ္။ ၾသ၀ါဒ ၾသ၀ါဒ နဲ႔ လူေတြက ေတာင္းခံၾကတယ္။ ၾသ၀ါဒဆိုတာ မ်က္ေမွာက္မွာလည္း ဆံုးမရမယ္။ မ်က္ကြယ္ကေနလည္း သြန္သင္ရမယ္။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါလည္း ဆံုးမတတ္ ရမယ္ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါလည္း သြန္သင္တတ္ရပါမယ္။ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ေတြ မလုပ္ေအာင္လည္းပဲ တားျမစ္တတ္ရမယ္။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ လုပ္ေအာင္လည္းပဲ တိုက္တြန္းတတ္ရပါမယ္။ အဲ့ဒီလို ဆံုးမသြန္သင္တတ္သူကို ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြ သိပ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကပါသတဲ့။ ပညာမရွိေသးသူေတြ ကေတာ့ လံုး၀ကို သေဘာမက်ၾကဘူး။ ဒါဟာ အထက္က ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္မွာလာတဲ့ ဂါထာေလးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါ။ 
                ဒီဂါထာေလး ေတြ႔ျပီး စာသားေလးေတြကို ဖတ္မိေတာ့ ၾသ၀ါဒအေၾကာင္းလည္း သေဘာေပါက္နား လည္မိသလို ျမတ္စြာဘုရားေပးခဲ့ေသာ ၾသ၀ါဒေလးေတြကိုလည္း သတိရမိတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားအျဖစ္ သို႔ေရာက္ေတာ္မူျပီး ပထမဆံုး သံဃာေတာ္ေတြကို ၾသ၀ါဒေပးတာကေတာ့ အခုလို တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ည မွာေေပါ့။ ဘာေလးကို ၾသ၀ါဒေပးလည္းဆိုေတာ့ `သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ ကုသလႆုပသမၸဒါ၊ သစိတၱပရိေယာဒါပနံ၊ ဧတံ ဗုဒၶါန သာသနံ။ ´ 
                   ဒါအားလံုးရတဲ့ စာသားေလးပါ။ ပါဠိလိုေရးထားေတာ့ ဘာမွန္းမသိျဖစ္ေနၾကမယ္။ အားလံုးသိတဲ့ စာနဲ႔ေျပာရရင္ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား ဒါေလးပါ။ ဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ အားလံုးၾကားဖူး၊ နာဖူး မွတ္သားဖူးၾကပါတယ္။ ဒါျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးတိုင္း ေပးတဲ့ၾသ၀ါဒေလးပါ။ ဒီအဆံုးအမေလးေပးလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တကယ့္ကို ၾသ၀ါဒလိုလားတဲ့ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြကို မျပဳမလုပ္ေတာ့ ဘဲ  ေရွာင္ၾကတယ္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္တရားေတြကို အရင္ကထက္ပိုျပီးျပဳလုပ္ၾကတယ္ေပါ့။ 
                             တစ္ခ်ိဳ႕ကလာလာေျပာၾကတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔က အိမ္ရွင္မေတြ တရားအားထုတ္ဖို႔ အခ်ိိန္မရွိပါဘုရား။ အိမ္မႈကိစၥအ၀၀ကိုေဆာင္ရြက္ေနရသျဖင့္ တရားႏွင့္ေ၀းျပီလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ေအာ္ ဒါနဲ႔ ဖတ္ထားမိတဲ့ အိမ္ရွင္မ အေၾကာင္းေလးကိုျပန္ေျပာျပမိတယ္။ အိမ္ရွင္မဆိုတာ အိမ္ ကို ရွင္ ေအာင္ မ ရတဲ့ သူပါ။ အိမ္မွာ ေမတၱာတရားေတြ ရွင္ေအာင္မရတဲ့သူ။ အိမ္မွာ ကုသိုလ္တရားေတြ ရွင္ သန္ေနေအာင္ မ ရ တဲ့သူ။ အိမ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ေအးခ်မ္းမႈေတြ ရွင္ သန္ေနေအာင္ မ ရတဲ့သူကို အိမ္ရွင္မ လို႔ေခၚပါတယ္။
                                အိမ္မွာ အေကာင္းတရား၊ အျမတ္တရား၊ အျငိမ္းဓာတ္တရားေတြ ရွင္ သန္ေနေအာင္ မ ႏိုင္တဲ့ အိမ္ရွင္မ ျဖစ္မွလည္း အိမ္ရဲ႕ အရွင္သခင္ မ ဆိုတဲ့ အိမ္ရွင္မ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ အိမ္ရွင္မျဖစ္ ႏိုင္ပါတယ္။ နာမည္နဲ႔ လိုက္တဲ့ အိမ္ရွင္မ စစ္စ္ ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ တကယ္ကို မလြယ္ပါဘူး။  ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အိမ္ရွင္မဘ၀ဟာ ကိုယ္တိုင္လည္း ကုသိုလ္ပါရမီေတြ အမ်ားၾကီးျဖည့္ဆည္းႏိုင္သလို၊ ကိုယ့္ခင္ပြန္းသည္ မိသားစုေတြကိုလည္း ကုသိုလ္တရား ေတြေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ ျပည့္ေစႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ နည္းနဲ႔ပဲ ယေသာ္ဓရာ ဟာဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ႕ ပါရမီ ျဖည့္ဖက္လုပ္ခဲ့တာပါ။
                                 ဒီလိုဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေပးတဲ့ ၾသ၀ါဒကိုလည္း က်င့္ၾကံျပီးသားျဖစ္တယ္ အိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္လုပ္ကိုင္ရင္း မေကာင္းေတြေရွာင္လို႔ရတာပဲ။ ကိုယ္ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးေနတာဟာ အကုသိုလ္ အလုပ္မွ မဟုတ္တာပဲ။ ဒါဟာ ေကာင္းမႈပဲ သူမ်ားစားရတာအဆင္ေျပမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္ခ်က္ျပဳတ္တာ လည္းပဲ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈပဲေပါ့။ အဲ ခ်က္ရင္း ျပဳတ္ရင္း ကိေလသာမ၀င္ေအာင္ေတာ့ သတိထားရမယ္။ ဘယ္လိုကိေလသာလဲ ကိုယ္ခ်က္တာ ေကာင္းလို႔ သူမ်ားခ်ီးက်ဴးရင္ ေလာဘ၀င္တယ္၊ ကဲ့ရဲ႕ေတာ့ ေဒါသ ၀င္မယ္၊ ဒါဟာ ခ်က္ရင္းနဲ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္တာေပါ့။ ကိုယ္ခ်က္ျပဳတ္ထားတာေလး အိမ္ကဘုရားကို ဆြမ္းေလးကပ္လိုက္ေတာ့ ေကာင္းမႈေတြစုေဆာင္းျပီးသားျဖစ္ျပန္ေရာ....။ ေအာ္ အိမ္ရွင္မ ဘ၀ဆိုတာ ယူတတ္ရင္ ကုသိုလ္ေတြျပည့္ေနတာပါပဲ။
                                ႏွစ္ဖက္မိသားစုေတြၾကားမွာ ေနရတဲ့အိမ္ရွင္မ ဘ၀ဟာ ေမတၱာနဲ႔ ခႏၱီကို လက္ကိုင္ ထားျပီး ေနမွ အဆင္ေျပမွာပါ။ ဒီလို ေမတၱာတရားနဲ႔ ခႏၱီတရရားကို ျဖည့္က်င့္ေနတာကိုက ျဖဴေအာင္ စိတ္ကို ထားေနတာပါပဲ။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္တို႔ေပးတဲ့ ၾသ၀ါဒနဲ႔ ကိုက္ညီလို႔ က်င့္ၾကံေနတာပဲဆိုတာ သေဘာ ေပါက္ရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ၾသ၀ါဒဟာ ေပးရက်ိဳးနပ္ပါတယ္။ ဒီလို လျပည့္ေန႔ၾကီးမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က ေပးခဲ့တဲ့ ၾသ၀ါဒေလးကို ေတြးရင္း လျပည့္ည ၾသ၀ါဒအျဖစ္ ဖြင့္ခ်ျပသ လိုက္ရပါတယ္။ အားလံုးေသာ တရားခ်စ္ခင္တဲ့ သူေတာ္စင္ေတြသည္၊ ၾသ၀ါဒလိုလားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြသည္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၾသ၀ါဒ ကထာကုိနာၾကားမွတ္သားျပီး အိမ္ မွာ ကုသိုလ္တရား ေတြအစဥ္အျမဲ ရွင္သန္ေနေအာင္ မ ထားႏိုင္တဲ့ အိမ္ရဲ႕ အရွင္သခင္၊ အရွင္သခင္မ ေတြ  ျဖစ္ၾကပါေစလို႔ လသာတ့ဲ ေကာင္းကင္ေအာက္က ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား၊ ဗုဒၶ တိုင္းသာ ေဟာမိန္႔တာ သံုးျဖာသည္စကား။
ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ ) 

Read more...

Monday, February 6, 2012

ရွင္ရာဟုလာလိုေနမယ္

               သာသနာေတာ္မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့မေထရ္ျမတ္ေတြ အေၾကာင္းေျပာရင္ ရွင္ရာဟုလာ အေၾကာင္းဟာ မပါမျဖစ္ပါျမဲပါ။ အရွင္ရာဟုလာ မေထရ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သားေတာ္ အျဖစ္သာသနာေတာ္မွာ ထင္ရွားေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားျဖစ္ျပီး ကပိလ၀တ္ေနျပည္ေတာ္ကို ျပန္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အေမြေတာင္းတဲ့ ရာဟုလာေလးကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သာသနာ့အေမြကိုပဲ ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း အလြန္ကို မွတ္သားဖြယ္ေကာင္း လိုက္နာဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အေလ့ေလးတစ္ခု အျဖစ္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျပဳေပးခဲ့ တာပါ။ ဒါေၾကာင္းလည္း ယေန႕မိဘေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ ရင္ေသြးေလးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံုးႏွလံုးမူလ်က္ သာသနာ့အေမြခံ ရွင္၊ ရဟန္းအျဖစ္ကို သားေယာက္်ားေလး ေမြးတိုင္း ျပဳေပးေလ့ရွိပါတယ္။
                         ရွင္ရာဟုလာလို႔ အမည္ရလာတာကလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေတာထြက္မည့္ညမွာ ေပးခဲ့ သည့္နာမည္ပါပဲ။ ရွင္ရာဟုလာေလးဟာ ျမတ္စြာဘုရားသားေတာ္အျဖစ္ သာသနာေတာ္တြင္းေရာက္လာ ခဲ့ေသာ္လည္း ဘုရားသား ဆိုျပီး မာန္မာနဆိုတာ မရွိပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ ဒကာဒကာမေတြက ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးျခင္းကို ခံရတဲ့ အရွင္ျမတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမတိုင္းကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ကာ သူမ်ားအမွားကို မၾကည့္ မိမိရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကိုသာ အစဥ္အျမဲျဖည့္ဆည္းခဲ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က လည္းပဲ ရွင္ရာဟုလာ အရြယ္နဲ႔လိုက္တဲ့တရား ေလးေတြကို အျမဲေဟာ ၾကားေပးရင္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါတယ္။ 
                              တစ္ခါက ရွင္ရာဟုလာဟာ ဆြမ္းခံထြက္ရင္း စဥ္းစားတယ္။ ေအာ္ ငါ့ရဲ႕ခမည္းေတာ္ ဘုရား ဟာအလြန္ကို ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ အဆင္းနဲ႔ျပည့္စံုတာပါလား။ ဒီလို ဘုရားရဲ႕သားေတာ္ျဖစ္ရတာကို ေက် နပ္အားရျပီး ျဖစ္တာကို ျမတ္စြာဘုရားက သိလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက ခ်က္ျခင္းကို ဆြမ္းခံၾကြ တာကိုရပ္ျပီး ရွင္ရာဟုလာကို ဆံုးမတယ္။ ကေလးသဘာ၀ျဖစ္တတ္တာေလးေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက သိလို႔ ကေလးနဲ႔လိုက္တဲ့ အဆံုးအမေလးေတြပဲ ေပးခဲ့တာမ်ားပါတယ္။ 
                             ကေလးဆိုတာ လိမ္တာညာတာကို သေဘာက်တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက မလိမ္မညာဖို႔ ရွင္ရာဟုေလးကို ဆံုးမတယ္။ ဒါဟာလည္း မွတ္သားစရာေကာင္းတာေပါ့။ နည္းနည္းပါးပါးပဲ ကေလးသဘာ၀ပဲ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးဆိုတဲ့ အေတြးေတြ ယေန႔ လူၾကီးေတြ က်င့္သံုးေနၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ နည္းနည္းပါးပါးဆိုတာကေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္းပဲကြာ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ၾကီးက အျမဲပါသြားရင္ နည္းနည္းပါးပါးလုပ္တာပဲ ဆိုတာၾကီး တစ္ဘ၀လံုးပါသြားမွာ။ ဒါေၾကာင့္ နည္းနည္းေလးေတာင္ မလုပ္သင့္တာပါ။ ေကာင္းတာဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလးက စျပီး အမ်ားၾကီးထိလုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာပါ။
                            ရွင္ရာဟုလာေလးဟာ ေရာင့္ရဲတယ္။ ေျပာဆိုဆံုးမရလြယ္ကူတယ္။ ဒါဟာ အရွင္ျမတ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတြပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ရဟန္းေတြက ရွင္ရာဟုလာကိုစမ္းသပ္ၾကတယ္။ ရာဟုလာလာမယ့္လမ္းမွာ အမိႈက္ေတြခ်ထားျပီး ရွင္ရာဟုလာသြားျပီး မၾကားတၾကားေနရာအေရာက္မွာ ဟာဒီအမႈိက္ေတြ ဘယ္သူ ခ်သြားသလဲ လို႔ေမးၾကတယ္။ အင္း ဒီလမ္းကေတာ့ ရွင္ရာဟုလာ လာသြားတယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ ဒါကို ရွင္ရာဟုလာၾကားေတာ့ ေျပးလာျပီး အမိႈက္ေတြကို သိမ္းတယ္ ျပီးေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီျပီး ေနာက္လည္း ဆံုးမ ပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ဒါေတြဟာ အရွင္ရာဟုလာရဲ႕ ၾကည္ညိဳစရာဂုဏ္ေတြပါ။ 
                              ယေန႔ေခတ္လူငယ္ေလးေတြ အိမ္မွာ ေမာင္ႏွမေတြ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ သူလုပ္တာငါလုပ္ တာနဲ႔ သူမ်ားအျပစ္ကို ယူဖို႔ေနေနသာသာကိုယ့္အျပစ္ေတာင္ သူမ်ားပံုခ်ၾကတာ။ ရွင္ရာဟုလာေလးလို က်င့္ႏိုင္ေအာင္ က်င့္ခ်င္ေအာင္ မိဘလူၾကီးေတြက ေျပာျပသင့္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ရွင္ရာဟုလာေလးဟာ မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ သဲတစ္ဆုပ္ကို ေကာက္ဆုပ္လိုက္ျပီး ဒီေန႔တစ္ေန႔လံုး ဒီလက္ထဲ ကသဲပမာဏေလာက္ အဆံုးအမေပးတဲ့သူေတြ ေပးၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းတယ္။ 
                                 ရွင္ရာဟုလာရဲ႕ ဂုဏ္ေတြေျပာပါဆိုရင္ ေျပာမကုန္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ရွင္ရာဟုလာရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို သိလုိ႔ အဆံုးအမေတြအျမဲေပးခဲ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေပးခဲ့တဲ့ မွန္လိုက်င့္ ရမယ္ဆိုတဲ့ အဆံုးအမေလးကိုေတာ့ စာေရးသူ အၾကိဳက္ဆံုးပါပဲ။ ဘာလုပ္လုပ္၊ ဘာေျပာေျပာ၊ ဘာၾကံၾကံ မွန္လို က်င့္ပါတဲ့။ မွန္ဆိုတာ ၾကည့္သူက အဆင္ေျပမေျပ ၾကည့္သလို၊ ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ဟာလည္း အျပစ္ျဖစ္မလား မျဖစ္ဖူးလားဆိုတာ မလုပ္ခင္က ၾကိဳတင္ဆင္ျခင္ၾကည့္ျပီးမွ လုပ္ရင္ အမွားနည္းေသာ အလုပ္ျဖစ္မွာပါလား ဆိုတာ လူတိုင္းေတြးဆ ဆင္ျခင္ႏိုင္ျပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ စတာေတြကို မွန္ၾကည့္ျပီး လုပ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း.......................။

ဘာပဲလုပ္လုပ္ သတိထားျပီးလုပ္။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Friday, February 3, 2012

ေရႊအဆံုးအမ

               ရွင္ေခ်ာင္ ေသၾကပ္၊ ရွင္ၾကပ္ ေသေခ်ာင္။
               စားသမွ် မစင္၊ ထားသမွ် မေသခင္။
               ယခုကာလာ ဘ၀ေကာင္းတြင္
               စားလည္းစား၊ ထားလည္းထား
               ျပဳလည္းျပဳၾကမွ ေတာ္မည္ထင္။
                                                 ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး။
               ေရႊအဆံုးအမလို႕ အမည္ေပးျပီး ေခတ္အဆက္ဆက္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့ေတာ္မူေသာ
ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ား၏ အဆံုးအမေလးမ်ားကို  သိရသေလာက္ ေရးသား
ျခင္းပါ။ ကိုယ္သိသလို တျခားေသာသူေတြသည္လည္း သိၾကပါေစဆိုတဲ့ စိတ္ထားနဲ႕႔ မအားမလပ္သည့္
ၾကားကေရးသားလိုက္တာပါ။ သာသနာပိုင္ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ၾကီးကလည္းပဲ အေနရိုးေစ၊ အသိဆန္း
ေစလို႕ ဆံုးမ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ဖို႕႔ အသိဥာဏ္ရေစတဲ့ စာေပ
ဗဟုသုတ တရားဓမၼေတြကို အျမဲရွာေဖြ ေနရပါမယ္။
               ခုလည္းဒီစာပိုဒ္ေလးကို ေရႊက်င္ အဆံုးအမေတြထဲကေန သေဘာက်လြန္းလို႕႔ မွတ္သားထား
ခဲ့တာ။ ဆရာေတာ္ၾကီးက ေမတၱာတရားလြန္စြာအားၾကီးလို႔ တိုတိုနဲ႔လိုရင္း ဆံုးမခဲ့တာပါ။ တကယ္အ
လုပ္လုပ္ေနေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြဟာ စကားထက္တရားကို ပိုတန္ဖိုးထားၾကတယ္။
စကားေျပာျပီး အလုပ္မျပီးမွာစိုးရိမ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ခုလည္းေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး တပါး
ျဖစ္တဲ့ ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ၾကီးက ရွင္ေခ်ာင္ ေသၾကပ္တဲ့...........။ အသက္ရွင္ေနစဥ္မွာ ခပ္ေခ်ာင္
ေခ်ာင္ေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေသတဲ့အခါ ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္း နဲ႔ ေသရပမါ။
              ဘယ္လုိၾကပ္တာလဲဆိုေတာ့ ေသခါနီးမွာ မေသခင္တုန္းက လုပ္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္အခြင့္
အေရးေတြကို လုပ္ႏိုင္ပါရဲ႕သားနဲ႔မလုပ္ခဲ့မိပါလားလို႔ ရင္ထဲမွာမြန္းၾကပ္ျပီး ကုသိုလ္မရွိျခင္းအေပၚမွာ
ေနာင္တတရားနဲ႔ မြန္းၾကပ္ေနတာပါ။ ဒါဟာလည္း အလြန္ကို မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။ လူေတြ
ဟာ ခုလို သာသနာေတာ္နဲ႔ၾကံဳေတြ႔ရတာ ကံေကာင္းလို႔ပါလားလို႔ မွတ္ယူသူ အလြန္ကို နည္းပါပါတယ္။
ကိုယ္ရဲ႔အေကာင္းကံကို အလုပ္ကံနဲ႔ ထိုက္တန္စြာ လုပ္မွ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မွာပါ။
ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ဆရာေတာ္ၾကီး ဆံုးမသလို အသက္ရွင္ေနစဥ္အေနေခ်ာင္ေနခဲ့ရင္ေတာ့  ကံေကာင္း
ျပီး အလုပ္မေကာင္းတဲ့ သူျဖစ္ျပီး လက္၀ယ္ရရွိထားတဲ့ အေျခအေနေကာင္းေလးေတြကေန ဆုတ္ယုတ္
သြားမွာပါ။
                ဒါကိုၾကိဳျမင္သိတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက စားသမွ်ဟာ မစင္ပါ ထားသမွ် ဟာ မေသခင္
မွာပါ တဲ့ .....။ ဟုတ္ပါတယ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အစားအစာေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ စားလိုက္သမွ် မစင္
ျဖစ္သြားတာခ်ည္းပါပဲ။ လူေတြဟာ ဒီသေဘာတရားကို သိေပမယ့္ တရားသေဘာကိုက်ေတာ့ မေတြး
မဆင္ျခင္ၾကဘူး။ မစားခင္မွာ အေကာင္းဆံုးအစားအစာေတြပဲ စားျပီး ျပန္စြန္႕ေတာ့ ဘယ္သူမွ မလို
ခ်င္တဲ့ မစင္ အပုပ္ေတြျဖစ္သြားပါလား။ ဒီအခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ ဒီအစားအစာနဲ႔ပက္သတ္ျပီး ဘာ
မ်ား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန္မာန တက္စရာလိုမလဲ ........။
               မေသခင္မွာ ပိုင္ဆိုင္ထားသမွ်ဟာလည္း မေသခင္သာ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္သလိုနဲ႔ ေသေတာ့
အားလံုးထားခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ။ ဒါဆို ေသျပီးကုိယ့္ေနာက္မပါတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ အတြက္နဲ႔မ်ား ေလာဘ
ေဒါသ၊ မာန္မာန ေတြျဖစ္ေနၾကတာ တန္ရဲ႕လားလို႔ ေမးခ်င္တယ္။ ေသျပီး ကိုယ့္ေနာက္ပါမွာက
ကိုယ္ျပဳသမွ် ေကာင္းကံ ၊ ဆိုးကံေတြပဲေလ။ ေကာင္းလည္း ကိုယ္စံ မေကာင္းလည္းကိုုယ္ခံလို႕
အမ်ားသူငါ ေျပာဆိုေနၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတာကိုလည္း ကိုယ္ပဲျပဳႏိုင္တာ ၊
မေကာင္းတာကိုလည္း ကိုယ္ပဲ လုပ္တာ။ ဘယ္သူကမွ တိုက္တြန္းလို႔ လုပ္ရတာမဟုတ္ဘူး။
              အသိခ်င္းတူျပီး ဘာကြာသြားသလဲဆိုေတာ့ မေကာင္းမွန္းသိလို႔ ဆက္မလုပ္ေတာ့တဲ့သူ၊
ေကာင္းမွန္းသိလို႔ ပိုလုပ္တဲ့သူ ဒါကြာသြားတာ။ သိတာခ်င္းတူၾကေပမယ့္ လုပ္တာခ်င္းကြာရင္
လည္းပဲ ေရာက္ရာခ်င္းကမတူႏိုင္ပါဘူး။ ယခုကာလာ ဘ၀ေကာင္းတြင္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက
ယခုေရာက္ေနတာ ရရွိေနတာ ဘ၀ေကာင္းပါတဲ့...။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶသာသနာ၀င္သူေတာ္စင္
ေတြရရွိထားတဲ့ ဘ၀ေတြဟာ အလြန္ကိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဘ၀ေကာင္းေတြပါ။ သာသနာတြင္းကုသိုလ္
ေတြျပဳႏိုင္တဲ့ အေျခအေနေကာင္းေတြပါ။ ဒါေတြကို သိ၊ နားလည္၊ သေဘာေပါက္ျပီး သိတဲ့အတိုင္း
ျပဳ၊ ေျပာ၊ ၾကံမွသာလွ်င္ သာသနာ့ အေမြကို ရရွိၾကမွာ။
            သာသနာ့အေမြဆိုတာ ဘာလဲ ?  မဂ္ ၊ ဖိုလ္ ၊ နိဗၺာန္ ဆိုတာေတြပါ။ ျမတ္စြာဘုရားေပး
ခဲ့ေသာ သာသနာဟာ က်င့္ၾကံလိုက္နာ အားထုတ္သူတို႔ အတြက္ေတာ့ မပင္ပန္းတဲ့ ဘ၀ခရီးလမ္း
ေတြျဖစ္မွာပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္းပဲ ဆံုးမခဲ့တယ္မဟုတ္ေလာ စားလည္းစား ထားလည္းထား
စားပါ ေဘးမျဖစ္ေအာင္၊ ထားပါဆိုတာကေတာ့ ေယာနိေသာမနသိကေရာ ...ဆိုတဲ့ ႏွလံုးသြင္း
အမွန္ကို၊ ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြရာမွာ ႏွလံုးသြင္းအမွန္မရွိလွ်င္ မေတာ္ေလာဘေတြႏွင့္ ဘယ္သူေသေသ
ငေတမာလွ်င္ ျပီးေရာဆိုတာေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထားေကာင္းေလး ထားပါတဲ့။
            ျပဳလည္းျပဳၾကပါ.........။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳၾကရမွာပါ။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဆိုတာ ျပဳတဲ့
သူအတြက္ အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ေပးျခင္းဆိုတဲ့ တရားပါ။ ျပဳေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း
အျပစ္မရွိဘူးတဲ့။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ......။ အရုဏ္ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ မနက္အေစာထကတည္းက ကုသိုလ္
စိတ္နဲ႔ ေနာက္ ခ်က္ၾကျပဳတ္ၾက ေတာ့လည္း ကိုယ္စားဖို႕ ခ်က္ျပဳတ္တာထာက္ ေလာဘ၊ ေဒါသ မရွိ။
ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ စဥ္းစားၾကံစည္လိုက္ကတည္းက ကုသိုလ္ေရအလ်ဥ္ၾကီး ျဖစ္ေပၚလာတာ။ ဆြမ္းေလာင္း
စဥ္မွုာလည္း ၾကည္ႏူး၀မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာရေသးတယ္။ ေလာင္းျပီးျပန္ေတာ့ ျပန္စဥ္းစားတိုင္းလည္း
ပဲ ေအာ္ အျပစ္မရွိတဲ့ အလုပ္ပါလားလို႔ စိတ္ေအးခ်မ္းတယ္။ ဒါက ဆြမ္းေလာင္းတာနဲ႔ ပက္သတ္ျပီး
ေျပာျပတာပါ။
                ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရကပ္တာ၊ ပန္း၊ ဆီမီး လွဴတ တရားနာတာ ၊ တရားစာဖတ္တာေတြ
ကအစ အားလံုးထည့္ျပီး စဥ္းစားလုိက္ရင္ ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ စိတ္ကူးၾကံလိုက္ကတည္းက အျပစ္မရွိဘဲ
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ဖို႔ပဲျဖစ္ေနတာ။ ဒါေလးေတြသိရေတာ့ ေအာ္ငါတို႔ ျပဳသမွ် ကုသလေတြ
ဟာ ငါတို႔ အတြက္ေတာ့ အားကိုးရာပါလား ဒါေၾကာင့္ မေသခင္မွာ အေနေခ်ာင္ နဲ႔ မေနပဲ ကုသိုလ္
တရားေတြကို ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္လုပ္မယ္ဟဲ့လို႔ ၾကံဳး၀ါးျပီး လုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္အခ်ိန္ခ်ိန္ေသ
ေသ ၾကပ္မွာေၾကာက္ဖို႔လည္းမလို၊ ဘယ္ကို ေရာက္မွာလည္း မေၾကာက္ရေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
မိမိတို႔ တေတြ ရရွိထားတဲ့ အေျခအေနေကာင္းေလးေတြကို စိတ္ထားေကာင္းေလးေတြနဲ႔ အသံုးခ်
ျပီး ေနစဥ္မွာ ကုသုိလ္တရားနဲ႔ ၾကပ္မတ္တည့္ျပီး ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းႏိုင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆုမြန္ေကာင္း
ေတာင္းရင္း ေရႊ အဆံုးအမမ်ားထဲက အဆံုးအမေလး တစ္ခုကို လက္ဆင့္ကမ္းမွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

 သူ႕ဘက္ကိုယ့္ဘက္ ရႈျမင္တတ္ၾကပါေစ........................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Thursday, January 26, 2012

မတူညီမႈ ရွင္းတမ္း

                  ငယ္ငယ္ကတည္းက နားထဲခဏခဏၾကားရတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း
`လူခ်င္းတူေပမယ့္ အသက္ရႈပံု မတူတဲ့´။ ခုေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ မတူညီမႈ
ေတြမ်ားလာပါတယ္။ ေနရာေဒသ၊  လူမ်ိဳး၊ ပတ္၀န္းက်င္၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာေပၚမူ
တည္ျပီး ဘာသာစကားေတြက မတူ၊ ေနပံုထိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံု ေတြက မတူ။ အ
စားအေသာက္ေတြကမတူ၊ ယံုၾကည္မႈေတြကမတူ၊ ကိုးကြယ္ အားထားရာေတြ
ကလည္း မတူၾက။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပညတ္နယ္တြင္ မတူညီမႈေတြ မ်ားပါတယ္။
                 သတၱ၀ါေတြဟာ တစ္ဘ၀ျပီး တစ္ဘ၀ သံသရာထဲ ေျပးလႊားလာခဲ့
ၾကသည္မွာ ေယာက္်ားျဖစ္လိုက္၊ မိန္းမျဖစ္လိုက္ႏွင့္ မိမိျပဳေသာ ကံအလိုက္ အ
က်ိဳးေပး မတူညီ ကြဲျပားခဲ့ၾကတယ္။ သံသရာဘ၀ခရီးၾကီးအထဲ ကံသတၱိအရ အ
က်ိဳးေပး မည္မွ်ပင္ ကြဲျပားခဲ့ပါေသာ္လည္း တူညီမႈတစ္ခု ရွိခဲ့ၾကတယ္။ သတၱ၀ါ
အားလံုး မေျပာင္းလဲေသာ ပရမတၳ တူညီျခင္းကား `ဒုကၡသစၥာ´ ရရွိျခင္းပါပဲ။
                 ဒုကၡဆိုေသာအက်ိဳးတရားသည္ အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္
ရတာပါ။ ဒီ ေၾကာင္း က်ိဳးသစၥာေတြ ဘယ္မွာျပတ္မလဲ ဆိုေတာ့ နိေရာဓသစၥာ
မွာ ျပတ္မည္ပ။
                 နိေရာဓ ဆိုက္ဖို႕ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုေသာ္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ
ဧေကာမေဂၢါဆိုသည့္ မဂၢသစၥာ၊ မဂၢင္ ရွစ္ပါး တစ္နည္းဆိုရရင္ ေလာဘနဲ႕ လည္း
မခင္၊ ေဒါသနဲ႔လည္း မျမင္တဲ့ အလယ္အလတ္ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါက်င့္ရမည္သာ။
                  ဘုန္းေတာ္ၾကီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ က်င့္စဥ္
တရားကို ေပးသနားခဲ့၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း ထိုက်င့္စဥ္၊ ထိုလမ္းျဖင့္ နိေရာဓမည္
ေခၚ နိဗၺာန္ေတာ္သုိ႔ အျပီးတိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြား ခဲ့ပါျပီ။
                ယံုၾကည္သူတို႔က ဘ၀ကိုပံုအပ္ျပီး တဏွာကိုျဖတ္ ျမတ္ေသာ အက်င့္
၏ ေခၚေဆာင္ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အရသာကုိခံစားသြားခဲ့ၾကျပီ။
                မယံုၾကည္သူေတြ၊ မယံုၾကေသးသူေတြကေတာ့ သံသရာမွာ ခႏၶာေတြ
ေပြ႔ပိုက္လို႕ အဖန္တရာမိုက္ေနၾကစဲ၊ ခရီးဆက္ေနၾကစဲ။
               မတူညီတာေတြပယ္ခြာ တူညီတာေတြ ေဖြရွာဖို႔ နိဗၺာန္လမ္းေပၚ ေရာက္
လာသူေတြကေတာ့ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေဖးမကူညီ၊ လက္တြဲညီလ်က္ ခရီးမဆက္
ဘဲ သံသရာခရီးကို ျဖတ္ေနၾကပါျပီ။ တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္းသြား ဓမၼ
မိတ္ေဆြ ကလ်ာဏ မိတၱေတြ တူညီမႈေတြ ရၾကမွာပါ။
              ဘာတူညီမႈေတြလည္းဆိုေတာ့ နိေရာဓဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ အစစ္ပါပဲ။
ဒါဟာလည္း မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားေတြ တူေနလို႕ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားျမတ္စြာ
က `သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ ´ တဲ့ အက်င့္တူသမွ် ခ်မ္းသာရဖို႔ပါပဲလို႔ ေဟာၾကားခဲ့
တာပါ။ အက်င့္တူဖို႔ ကလ်ာဏ မိတၱ အေရးၾကီးပါတယ္။
                ဒါေၾကာင့္ အသိတူ၊ အက်င့္တူျပီး အရတူဆိုတဲ့ နိေရာဓ သုခ အတူရ
ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း.................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Thursday, January 12, 2012

ျပာသိုလျပည့္ အေမေန႕

             အေမေန႕ ဆိုတဲ့ ျပာသိုလျပည့္ေန႕က အေမ့အေၾကာင္းေတြးမိတယ္။ စာေရးဆရာၾကီး
ဘဘဦးသုခက ျပာသိုလျပည့္ေန႕ကို ဘာေၾကာင့္မ်ား အေမေန႕အျဖစ္သက္မွတ္ခဲ့တာပါလိမ့္။
အေၾကာင္းေတာ့ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေတြးနဲ႕ကိုယ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ျပာသုိလဆိုတာ
ခ်မ္းတဲ့ေအးတဲ့ လ မဟုတ္လား။ ထိုလမွာ အေမရဲ႕ေမတၱာအေႏြးဓာတ္နဲ႕ဆို သားသမီးတိုင္းရင္
မွာ ေႏြးေထြးသြားမွာပါ။
              ငယ္ငယ္က ျပာသိုလျပည့္ေန႕မွာ စပ္ဆိုခဲ့ဘူးတဲ့ စာေၾကာင္းေလးေတြပါ ေခါင္းထဲ၀င္
ေရာက္လာတယ္။ “ခ်မ္းေအးကဲပို လျပာသုိထဲ အေမေမြးဖြား အေမ့သား ” ဆိုျပီး ငယ္ငယ္က
အေမ့ကိုလြမ္းရင္ အဲ့လို စာတို စာစေလးေတြေရးျဖစ္တယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ေလ့လာစရာစာေပ
ေတြမ်ားလာသလို လုပ္စရာအလုပ္ေတြကလည္း မ်ားလာ၊ ဒါနဲ႕ အေမ့ေန႕မွာ အေမ့အတြက္
ကဗ်ာေလးေတြေတာင္ မစပ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္လို႕လည္း လျပာသုိေရာက္ျပီဆိုသည္ႏွင့္
အေမ့ အေၾကာင္းစဥ္းစားမိတယ္။
              မိဘေမတၱာဆိုတာ ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိၾကတယ္။ ဒါကိုစာဖြဲ႕ရင္လည္း
ငယ္ငယ္က စာစီစာကံုးမွာေရးသလို ျမင္းမိုရ္ေတာင္ၾကီးနဲ႕ ထြက္သစ္စ လျခမ္းေလးလိုပဲတဲ့။
ဒါငယ္ငယ္က ေရးခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္လည္း ကိုယ္မျမင္ဖူးေခ်။ ဘာေၾကာင့္
မ်ားျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို ေရးခ်င္ခဲ့မိလည္းဆိုတာ ခုစဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဒါက ဘုရားရွင္ကိုယ္
ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေပးခဲ့ေသာ ဥပမာရယ္ပါ။
               ဘုရားေပးတဲ့ ဥပမာကိုေတာ့ ထပ္မညြန္းေတာ့ေပမယ့္ အမ်ားေတြးနဲ႕ အေတြးေလး
နဲ႕ေျပာျပခ်င္တယ္။ “တစ္လုပ္စားဖူး သူ႕ေက်းဇူး” လို႕ အားလံုးေျပာဆိုၾက သိၾကပါတယ္။ တစ္
လုပ္စားဖူးရင္ေတာင္ ေကၽြးသူဟာ ကုိယ့္ေက်းဇူးရွင္ပါ။ ခုရြယ္ေရာက္တဲ့အထိေကၽြးေမြးလာတဲ့
ေက်းဇူးဆိုတာေတာ့ ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ားလိုက္သလဲ။ သားသမီးအ
ေပၚခ်စ္သည္ကား ေပတံမရွိေခ်။ ႏႈိင္းယွဥ္စရာမရွိပါေပ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အပၸရိမာနံ တဲ့
ေမတၱာသုတ္ထဲတြင္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့သည္။
                အေမဆိုတာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ရႏိုင္တဲ့ ရပိုင္ခြင့္ နာမည္ သေကၤတပါ။ ရဟန္း
ေတာ္ေတြမွာေတာ့ လူ႕ေလာကထဲေရာက္လာေအာင္ ေမြးေပးခဲ့တဲ့ ပကတိမယ္ေတာ္ရွိသလို၊
ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ရွိေအာ္ ပရိကၡရာ ရွစ္ပါးနဲ႕ ေထာက္ပံ့ျပီး သိမ္ထဲကေမြးေပးလိုက္တဲ့ ရဟန္း
မယ္ေတာ္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ရဟန္းပရိကၡရာမျပည့္စံုရင္ ရဟန္းမျဖစ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒါကို လွဴဒါန္း
ေပးလိုက္တဲ့ ရဟန္းမယ္ေတာ္ဆိုတာလည္း ရဟန္းအတြက္ အေမပါပဲ။
                 အမ်ိဳးသမီးထုၾကီး ဂုဏ္တက္ေစတာ ဒီအေမေတြေၾကာင့္ပါ။ တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရား
ကို အရွင္အာနႏၵာက ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ အရွင္ဘုရား မာတုဂါမေတြရဲ႕ အာရံုဟာ ရဟန္းေတြ
အတြက္ အလြန္ပင္ၾကီးမားတဲ့ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ကဲ့သုိ႕ ေနထိုင္
သင့္ပါသလဲ ဆိုတာ မိန္႕ေတာ္မူပါဘုရား ဆိုျပီး ေလွ်ာက္တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားျမတ္စြာက ခ်စ္သား
မာတုဂါမေတြကုိ မျမင္၊ မေတြ႕ေအာင္ေနပါတဲ့။ အဲ ျမင္ျပီ ေတြ႕ျပီး ဆိုလွ်င္ မၾကည့္မိေအာင္ ေနပါ
ျမင္ျပီ ေတြ႕ျပီ ၾကည့္မိျပီ ဆိုလွ်င္ တျခားစိတ္မထားဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ေမြးမိခင္၊ ေမာင္ႏွမ စိတ္နဲ႕ ေျပာ
ဆိုဆက္ဆံ ေနထိုင္ပါတဲ့။ ဒါဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပးတဲ့ မာတုဂါမေတြနဲ႕ ေျပာဆိုဆက္ဆံနည္း
ပါ။
                  သဒၶါတရားပိုတာဟာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရယ္ပါ။ ဆြမ္းေလာင္းရင္လည္းပဲ ေတြ႕ျမင္ၾကံဳဆံု
ရ၊ တရားပြဲတို႕ တရားစခန္းတို႕မွာလည္းပဲ အမ်ိဳးသမီးေတြက မ်ားတာပါ။ ဒီေတာ့ ေတြ႕ေန ျမင္ေန
ၾကံဳေန ဆံုေန ရတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားေပးေသာ ကိုယ့္မိခင္လို႕ ႏွလံုးသြင္းေသာအခါ၊ ကိုယ့္မယ္ေတာ္
အက်ိဳးရွိေအာင္ ဘယ္လိုေန၊ ဘယ္လိုေျပာ၊ ဘယ္လိုက်င့္ေပးရင္ အက်ိဳးရွိမလဲဆိုတာ စိတ္ထဲျဖစ္
လာပါတယ္။ ဒါဟာ ရဟန္းေတာ္ေတြ အထူးသျဖင့္ အေမခ်စ္တဲ့ သားရဟန္းေတြ ဆိုလွ်င္ က်င့္စရာ
အေကာင္းဆံုးတရားေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ျပာသိုလျပည့္ အေမေန႕၀ယ္ အေမႏွင့္တူလွစြာေသာ အမ်ိဳး
သမီးမ်ားအတြက္ ဒီေဆာင္းပါးေလးနဲ႕ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္ အေမအေပါင္းတို႕.........................။

သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵ ျပည့္ပါေစ............................။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...

Saturday, December 24, 2011

အထားမွားေသာ စိတ္

             တစ္ေန႕က ဒကာမေတြလာရင္း တရားစကားေမးၾက ျမန္းၾကရင္း စိတ္ထဲျဖစ္မိတာေလး
ကို စာအျဖစ္ေျပာင္းလိုက္တာရယ္ပါ။ တစ္ေယာက္ကေမးတယ္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္ေဒ၀ဒတ္
ကုိ တရားရေအာင္ ဘာျဖစ္လို႕မ်ား တရားမေဟာရတာလဲတဲ့။ ေဒ၀ဒတ္ ငရဲက်မွာ သိလ်က္နဲ႕ မ
ကယ္ဘဲ ထားသလို ျဖစ္မေနဘူးလားဆိုျပီး ေမးပါတယ္။ ဒါနဲ႕ သူသေဘာက် ေက်နပ္ေအာင္ ျပန္
ေျဖေပးလိုက္တယ္။ အဲ့ေန႕က မေျပာလိုက္မိတဲ့ ဥပမာေလးကုိ ခုစာထဲမွာေတာ့ ထည့္ျပီးေရးေျဖ
လိုက္ပါတယ္။
               တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဆီကို ပုဏၰားၾကီးတစ္ေယာက္လာျပီး ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးပါ
တယ္။ ဘုရားေဂါတမဟာ တရားေဟာ အလြန္တရာကို ကၽြမ္းက်င္တယ္လို႕ သူၾကားပါတယ္တဲ့
ထိုသုိ႕ ကၽြမ္းက်င္တာေၾကာင့္ ဘုရားေဟာသမွ်လူေတြသည္ ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားၾကသလား၊
ေကာင္းေသာဘံုဌာနေတြဆီ ေရာက္ၾကပါသလားလို႕ ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ျပန္ေမးတယ္။ ပုဏၰားၾကီး သာ၀တၳိျမိဳ႕ဆိုတာလည္း ရွိတယ္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ကို
သြားတဲ့ လမ္းဆိုတာလည္းပဲ ရွိတယ္။ ပုဏၰားၾကီးကုိ လူတစ္ေယာက္က သာ၀တၳိျမိဳ႕ကုိဘယ္လမ္း
ကသြားရပါသလဲဆိုလွ်င္ ပုဏၰားၾကီးဟာလမ္းသိေတာ့ ဒီလမ္းကသြားရင္ သာ၀တၳိကုိေရာက္မယ္
ဒီလမ္းကသြားပါဆိုျပီး လမ္းညႊန္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီလူက ထိုညႊန္ျပတဲ့လမ္းကို မသြားဘဲ တျခားေသာ
လမ္းကို သြားမယ္ဆိုလွ်င္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ေရာက္ပါ့မလားတဲ့။
                အရွင္ဘုရားရယ္ လမ္းညႊန္တဲ့သူက ဒီလမ္းကသြားေရာက္ပါတယ္လို႕ ညႊန္တာေတာင္
တျခားလမ္းကိုသြားတာ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သာ၀တၳိျမိဳ႕ကိုေရာက္ပါ့မလဲ။
                ဟုတ္တယ္ပုဏၰား အဲ့ဒီလိုပါပဲ ငါဘုရားက ဒီလမ္းကသြားရင္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္မယ္လို႕
ဆိုေပမယ့္ ငါဘုရားေျပာတဲ့အတိုင္းလိုက္နာ က်င့္သံုးျပီး ထိုလမ္းကုိေလွ်ာက္သူေတြသာ ေရာက္
တယ္၊ ဆန္႕က်င္ဘက္လမ္းကို ေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ေရာက္ႏိုင္မတုန္း၊ တကယ္
ေတာ့ ငါဘုရားဟာ လမ္းညႊန္မႈကိုပဲ ေပးႏိုင္တာ က်င့္သံုးသည္ မသံုးသည္က ထိုလမ္းေမးသူ၏
အလုပ္ေပပဲလို႕ ေျဖၾကားခဲ့တဲ့ အေျဖေလးကို အေတာ္ေလးသေဘာက်ႏွစ္သက္ခဲ့တာပါ။
                  ခုလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကို သူမ်ားနည္းတူ တရားေတြေဟာ
တာပါပဲ။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာထြက္ေတာ္မူကတည္း အျမင္မၾကည္လင္
ခဲ့တာ ႏွမျဖစ္သူကို ထားျပီးတစ္ကုိယ္တည္း ကုိယ္လြတ္ရုန္းသြားတယ္လို႕ အထင္မွားခဲ့တာပါ။
သာသနာ့ေဘာင္ထဲေရာက္လို႕ သကၤန္း၀တ္ျပီးတဲ့အခါမွာလည္း သူ႕ရဲ႕စိတ္ကေလးကို ေနရာ
အထားမွားခဲ့တယ္။ ဘယ္လုိေနရာမ်ိဳးေတြၽမွာထားခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ေက်ာ္ၾကားခ်င္တဲ့ေနရာ
လာဘသကၠာယ ပူေဇာ္မႈေတြအေပၚမွာေပါ့။ အတူတူသာသနာ့ေဘာင္၀င္ခဲ့တဲ့ အရွင္အာနႏၵာ
အရွင္အႏုရုဒၶာတို႕ကို ဒကာဒကာမေတြက ပူေဇာ္မႈေတြျပဳျပီး မိမိကိုေတာ့ ဘယ္သူမွမသိဘူး
ဘုရားရွင္ကလည္း ေနရာေပးေတာ့ ေယာက္ဖျဖစ္တဲ့ မိမိကိုမေပးဘဲ အရွင္သာရိပုတ္တုိ႕ကုိ
ေပးတယ္ဆိုျပီး အထားမွားေသာ စိတ္ နဲ႕ ျပစ္မွားခဲ့တယ္။
                   ေနရာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ေသခ်ာမသိေလေတာ့ စိတ္အထင္နဲ႕ အတၱအျမင္ကုိ အေရာင္
တင္ခဲ့တာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးမွာ မျပဳသင့္ မျပဳထိုက္တဲ့ ကံၾကီးေတြျပဳ ဘုရားကိုအံ့ျပဳကာ ဘုရား
တစ္ဆူလုပ္ျပီး သံဃာပရိသတ္ကို လုယူခဲ့တယ္။ ဒါေတြဟာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ မေက်နပ္
ခဲ့သမွ်ကုိ အထားမွားတဲ့ စိတ္နဲ႕ ျပဳတာေပ့ါ။ ေနာက္ဆံုး အထားမွားတဲ့ စိတ္က စိတ္ထားမွားတဲ့
သူ႕ကုိ အပါယ္ငရဲ က်ေစခဲ့တာပါပဲ။ ဘုရားရွင္က မလုပ္သင့္လုိ႕ မလုပ္သင့္ဘူး ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သို႕ေသာ္လည္း ဒီဘက္လမ္းကိုမွ ေလွ်ာက္ခ်င္ေနတဲ့သူကေတာ့ လမ္းမွန္ျပသူကုိ တာ့တာလို႕
ေျပာျပီး မိမိေလွ်ာက္လိုသည့္ လမ္းသို႕သာေလွ်ာက္လွမ္းမွာပါ။ လမ္းညႊန္ျပသူဟာ ကုိယ္ညႊန္ျပ
တဲ့ မသြားလို႕လည္း ၀မ္းနည္းစရာမလိုပါဘူး၊ သြားလို႕လည္း ၀မ္းသာဖို႕မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္
ေတာ့ လမ္းညႊန္သူဆိုတာ လမ္းညႊန္သူ တစ္ေယာက္ပဲ မဟုတ္လား ။                 ။

လိုရာျပည့္ကာ တည္ၾကည္စြာ ပညာတိုးပါေစ...............။

ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )

Read more...
 

ထေနာင္းရိပ္ © 2008. Design By: SkinCorner