Friday, February 10, 2012
ဘယ္တစ္ခုလဲ
ေစ်းဆိုင္တို႔ဘာတို႔မွာ ပစၥည္းေတြဘာေတြ၀ယ္ေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ လက္ညိႈ္းေလးနဲ႔ အဲ့ဒီပစၥည္းေလး ယူပါရေစဆိုလွ်င္ ဆိုင္မွာ ေကာင္တာထိုင္တဲ့သူက ဘယ္တစ္ခုလဲ ? လို႔ ျပန္ေမးဖူးတာကို ၾကံဳဖူးၾကမွာပါ။ ခုလည္း ေမးခ်င္တာေလး ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဘယ္တစ္ခုကို လိုခ်င္တာလဲ ? လို႔ေပါ့။ ေလာကမွာ လိုခ်င္စရာ၊ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္စရာေတြက မ်ားလိုက္ပါဘိသႏွင့္နဲ႔။ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္စရာေတြ၊ လိုခ်င္စရာေတြ မ်ားေနသလို ပိုင္ဆိုင္ ခ်င္စိတ္၊ လိုခ်င္စိတ္ေတြကလည္း မ်ားလာတာဟာ အခ်ိဳးက်က်ပါပဲ။ တစ္ဖက္က အကန္႔အသတ္မရွိမ်ားလာ တာကို တစ္ဖက္က အထိန္းအကြပ္မထားပဲ လႊတ္ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္...........။
တစ္ခါတစ္ေလ ဘယ္တစ္ခုကို သေဘာက်တာလဲလို႔ ေမးရင္း ႏွစ္ခုလံုးသေဘာကေနတယ္ ဘယ္ဟာယူေကာင္းမလဲေတြးရတာေတြလဲ ၾကံဳဖူးၾကမွာ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေစ်းမတတ္ႏိုင္လို႔၊ တစ္ခါတစ္ခါက် ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ဟာမွာက အျပစ္အနာအဆာေလးေတြ ေတြ႔လို႔ အျခားေကာင္းတာေလးေတြ ယူလိုက္ရတာလဲ ရွိမွာပါ။ ၾကံဳဖူးၾကမယ္လို႔လည္း ထင္ပါတယ္။ လိုခ်င္စရာပစၥည္းတိုင္းမွာ သူ႔အရည္အေသြးနဲ႔သူပါ။ ၾကိဳက္စရာရွိ လို႔လဲ ၾကိဳက္ၾကတာေပါ့လို႔ ေတြးေကာင္းေတြးမွာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ၾကိဳက္စရာကိုပဲျမင္တယ္ တစ္ဖက္က ေၾကာက္စရာကို မျမင္ၾကဘူး။
ေကာင္းတာေလးေတြ႔ၾကိဳက္လိုက္ၾကတယ္။ မေကာင္းတာၾကီးျမင္ ေၾကာက္လိုက္ၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ ဟိုတစ္ခု ဒီတစ္ခု ဆိုျပီးေရြးၾကတယ္ေပါ့။ ေကာင္းတာေလးျမင္လို႔ ၾကိဳက္တာကေလာဘ၊ မေကာင္း တာ ေတြ႔လို႔ ေၾကာက္တာက ေဒါသ၊ တစ္ခ်ိဳ ႔ကထင္ၾကတယ္ မေကာင္းတာၾကီး ျမင္ျပီးေၾကာက္တာ သံေ၀ဂ လိုလိုဘာလိုလိုေပါ့။ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္မၾကိဳက္လို႔ ေၾကာက္တာက ေဒါသပါ။ ကိုယ္ကေကာင္းတယ္ထင္ျပီး ၾကိဳက္ေနတဲ့ အရာေလးမွာ မေကာင္းတဲ့သေဘာတရားေလးျမင္လို႔ ထိတ္လန္႔သြားတာကမွ သံ၀ဂဥာဏ္ပါ။ ဒါေလးကိုေတာ့ ကြဲျပားစြာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ႔က မေကာင္းတာျမင္တိုင္း သံေ၀ဂရမယ္ထင္ၾကတာ။ သံေ၀ဂ ဆိုတာ ဥာဏ္ပါ။ သံေ၀ဂျဖစ္လို႔ ေၾကာက္သြားတယ္ဆိုရင္ သံေ၀ဂမစစ္လို႔ပါ။
သံေ၀ဂျဖစ္တယ္ဆိုတာ သေဘာတရား အျဖစ္အမွန္ကို တရားသေဘာအသိဥာဏ္နဲ႔ သိသြားျခင္းရယ္ပါ။ ဒါကိုပဲ သံေ၀ဂရလို႔ ၾကက္ေသေသသြားတာလို႔ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပဲ ျဖစ္သြားတာတို႔ ဆိုတာေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒါဟာ သံေ၀ဂမဟုတ္ပါ။ ေဒါသသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသက ေၾကာက္တာ။ သံေ၀ဂက လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို ဆက္လုပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာ။ သံေ၀ဂ ဆိုတာ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ရဲ ႔ အနီးကပ္ဆံုး အေၾကာင္းတရားပါ။
ကိုယ္ကၾကိဳက္ေနတဲ့ အရာ၊ လိုခ်င္ေနတဲ့အရာကို ေသခ်ာၾကည့္ပါ။ ဘယ္ေနရာေလးကို ၾကိဳက္တာလဲ၊ ဘာအေရာင္ေလးကို လိုခ်င္ေနရတာလဲ။ တကယ္ေကာင္းလို႔ လိုခ်င္တာလား။ ဒါေလးေတြ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ တကယ္မေကာင္းတာလဲ ေကာင္းတယ္ထင္ျပီး လိုခ်င္ခဲ့တယ္။ လိုခ်င္ေအာင္လည္းပဲ မသိမႈေတြ ဖံုးလႊမ္းခဲ့တယ္။ သိေအာင္လည္း မၾကိဳးစားခဲ့ဘူး။ ေကာင္းတယ္ထင္ေနလို႔ ေလာဘျဖစ္ေနတာပါ၊ ကို္ယ့္လက္ထဲေရာက္မွ မေကာင္းတာျဖစ္ေနရင္...။ ေျပာမယ္သာေျပာရသာ မေကာင္းမွန္းသိလည္း လိုခ်င္ေနသူေတြက အပံုအပင္ပါ။ ဒီလူ႔ဘ၀မွာရလာတာ အို၊ နာ၊ ေသ မေကာင္းမွန္းသိရက္နဲ႔ ဒီသား၊ ဒီသၼီး၊ ဒီမိသားစုနဲ႔ ျပန္ဆံုေတြ႔လိုပါ၏ ဟု ဆုေတာင္းေနၾကသည္မဟုတ္ပါေလာ။
ကိုယ္အရင္ကျပဳခဲ့သည့္ ကံ ( သခၤါရ ) တရားေတြေၾကာင့္ ဒီပစၥဳပၸန္ အက်ိဳးတရားေတြရလာျပီ ဒီေတာ့ ယခုကိုယ္ရထားတာေတြ တကယ္ေကာင္းမေကာင္း ဆန္းစစ္ဖို႔သာလိုပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုလိုေနရတုန္းတာ မေကာင္းတာ ဟိုလိုေလးေနရရင္ေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ ဆိုျပီး အဲ့လိုေလး လိုက္လုပ္ျပန္၊ လိုက္လုပ္ေတာ့ ထပ္ရျပန္တယ္။ လုပ္ကတည္းက လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံကို ပံုေဖာ္ျပီး လုပ္ေနၾကတာကိုး......။ ပိုင္ဆိုင္ခ်င္စိတ္မ်ားေလ ဒုကၡမ်ားေလပဲလို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးက မိန္႔ဖူးပါတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့။ ပိုင္ဆိုင္ရရွိထားတာၾကီးကိုက ဒုကၡသစၥာပါပဲေလ။ ဒါကို ထပ္ပိုင္ခ်င္ၾကေသးတယ္ဆိုတာ တကယ္မသိမွန္း သိသာပါတယ္။
ကိုယ္လိုခ်င္လက္ညိႈးထိုးတဲ့ တစ္ခုကိုလည္း၊ တစ္ခုမကပါဘူး အားလံုးကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ အေကာင္းဘာမ်ားပါသလဲဆိုတာ ေသခ်ာၾကည့္ပါ။ ဘယ္တစ္ခုကမ်ား ေကာင္းတာရွိသလဲဆိုတာကို သေဘာေပါက္ေအာင္ ၾကည့္ၾကပါ။ လူေတြဟာ အမႈိက္ပံုၾကီးထဲမွာ ဘယ္ဟာေလးမ်ား ေကာင္းရာေကာင္းႏိုး ပါမလဲလို႔ လိုက္ရွာေနၾကတာနဲ႔ အလားတူပါတယ္။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြက မလိုခ်င္လို႔ တံေတြးပမာ ေထြးအန္ခဲ့တာကို မိမိတို႔တေတြက လိုက္ရွာျပီး ေကာက္ယူေနၾကတာ ဥာဏ္နည္းလို႔လား၊ ဥာဏ္မရွိလို႔လားဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ပဲ ျပန္ေမးၾကပါ။
ဘယ္တစ္ခုလဲ၊ ဘယ္တစ္ခုလဲလို႔ လက္ညိႈးထိုးျပေစခ်င္တယ္။ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတဲ့ အရာေတြထဲကေပါ့။ သူမ်ားေျပာလို႔ မလိုခ်င္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဥာဏ္ကိုယ္ အားကိုးၾကပါ။ မေကာင္းဘူးေျပာမလိုခ်င္၊ ေကာင္းတယ္ေျပာလိုခ်င္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ကေလး ႏွပ္ခ်ီးေပေလးေတြရတာ ပါ။ ကိုယ္က ႏွပ္ခ်ီးေပ ကေလးအဆင့္လား၊ လက္ညိႈးထိုးေရြးထားတဲ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာေလးေတြကို အျပစ္ အနာအဆာရွိ၊ မရွိ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္စစ္ေဆးၾကည့္ပါ။ ကိုယ္တိုင္စစ္လို႔ အျပစ္ျမင္မွ ေနာက္ကို မလိုခ်င္မွာေပါ့။ ကိုယ့္ဘာသာ စစ္ၾကည့္ေတာ့ ဘယ္တစ္ခုလဲ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ၊ ေကာင္းတဲ့သေဘာဟာ ဘယ္မွာလဲ ? မရခင္ကလည္း လိုခ်င္လို႔ ပူပန္ရတယ္။ ရျပီးေတာ့လည္း မပ်က္စီးေစခ်င္လို႔ ပူပန္ေနရတယ္။ ပူပန္မႈမပါတဲ့ အရာကို လက္ညိႈးထိုးၾကပါ။
ဥာဏ္အလုပ္ဆိုတာ ၀ိပႆနာအလုပ္ပါပဲ။ ကိုယ့္ဥာဏ္ေလးကို မ်ားမ်ားအလုပ္ခိုင္းပါ။ အသက္ၾကီးတာ၊ ငယ္တာေတြလုပ္ေနဖို႔ အခ်ိန္မရွိပါဘူး။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ အခါမွာတုန္းကလည္း ဥာဏ္ကိုအလုပ္ေပးရင္း တရားရသြားတာေတြ အမ်ားၾကီးရယ္ပါ။ အားေလ်ာ့စရာဘာမွ မရွိပါဘူး။ သာသနာနဲ႔ ၾကံဳေတြ႔ေနရတာကိုက အားတက္စရာပါ။ ဒါေတြကို သေဘာက်မွ ဘယ္တစ္ခုဟာကိုယ့္အတြက္ အေရးပါေနသလဲ ဆိုတာ သိမွာပါ။ ဒီအသက္၊ အရြယ္ေရာက္လာျပီ ဘယ္တစ္ခုလဲ ေရြးေနရတုန္း ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သေဘာေပါက္နားလည္လိုက္ပါ။
သေဘာေပါက္ေစခ်င္ပါတယ္။ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္တစ္ခုလဲ ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ၊ ဘယ္တစ္ခုလဲ ကိုယ္လိုခ်င္တာ၊ ဘယ္တစ္ခုလဲ ကိုယ္လုပ္သင့္တာ။ ဒါေလးေတြကို သိျပီးအရင္က ထက္ပိုျပီး လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာေတြကို လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္တစ္ခုလဲလို႔ ေမးရတဲ့သူ အေမာေျပပါျပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္တစ္ခုလဲ ကိုယ့္အတြက္ေကာင္းတာလို႔ အျမဲေမးႏိုင္ၾကသျဖင့္ မိမိတို႔ ပန္ဆင္ထားတဲ့ ေဗာဓိ ဥာဏ္အသီးသီးနဲ႔ အေကာင္းတကာ့အေကာင္းဆံုးတရားျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္၊ ေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ.....။
သေဘာတရား အရွိအမွန္ကို တရားသေဘာ အသိဥာဏ္ျဖင့္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား သိပါေစ။ ။
ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment