Thursday, February 23, 2012
မလြမ္းေလာက္ပါဘူး
ရဟန္းေတြမွာ လြမ္းစရာမရွိဘူးလို႔ ေျပာလာတဲ့ စကားေလးေၾကာင့္ အေတြးစေတြက တစ္စ တစ္စနဲ႔ လြမ္းစရာ အေၾကာင္းေလးေတြေတာင္ ေပၚလာတယ္။ လြမ္းစရာမရွိဘူး ေျပာကာမွ လြမ္းစရာေတြက တစ္ပံုတစ္ပင္ရယ္ပါ။ ေအာ္ လြမ္းတယ္ဆိုတာ သတိရတာ တစ္မ်ိဳးေပပဲ။ သတိရစရာရွိတဲ့သူတိုင္း သတိရၾက မွာပါ။ အတိတ္ကို ျပန္သတိရတာကို လြမ္းတယ္ေျပာတာလား၊ လြမ္းတာကို သတိရတယ္ေျပာတာလားဆိုတာ ကိုေတာ့ လြမ္းဖူးသူတိုင္း ျပန္စဥ္းစာၾကေစလိုပါတယ္။ လြမ္းေတာ့ လြမ္းလိုက္တာပဲ....။ ဒါေပမယ့္ လြမ္းလို႔ သတိရတာလား၊ သတိရလို႔ လြမ္းတာလား။ အဲ့ဒါေလးကို ေျပာခ်င္တာပါ။
ငယ္ငယ္က ကေလး၊ ခုေတာ့ နည္းနည္း အသက္ရလာေတာ့ လူၾကီးျဖစ္ျပီ။ ကေလး ဘ၀ကို သတိရတာဟာ၊ ကေလးဘ၀ကို လြမ္းတာလား။ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္ေျပာင္း သတိရေနတာဟာ လြမ္းေန တာလား။ လြမ္းရံုလြမ္းပါ။ မဆြတ္ပါနဲ႔တဲ့။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ကေျပာဖူးတယ္။ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ သူေျပာ တာက သူ ႔အဓိပၸါယ္နဲ႔သူေတာ့ ရွိေပမယ့္ ကုိယ္ကေတာ့ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္ သေဘာေပါက္လိုက္တာက။ အင္း အတိတ္က အေၾကာင္းေတြကို ျပန္ျပီးေတာ့ သတိရခ်င္ရပါ။ ဒါေပမယ့္ ရာဂနဲ႔ မဆြတ္လိုက္နဲ႔၊ ေဒါသနဲ႔ မဆြတ္လိုက္နဲ႔၊ ေမာဟနဲ႔ မဆြတ္လိုက္နဲ႔၊ မာနနဲ႔ မဆြတ္လိုက္နဲ႔တဲ့။ အတိတ္က ရန္ျဖစ္ခဲ့တာေတြကို ခုသတိရ ရင္းနဲ႔ ေဒါသျဖစ္ေနရင္၊ ဒါဟာ ေဒါသနဲ႔ ဆြတ္ေနတာေပါ့။ လြမ္းဆြတ္တယ္ဆိုတာ ဒါပါလားလို႔လည္း စိတ္ထဲမွာ တဒဂၤ ျဖစ္မိတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ေလးဆယ့္ငါး၀ါကာယပတ္လံုး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ ဇာတက ဆိုတာပါပါတယ္။ လူေတြသိတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ေတြေပါ့။ ဒါေတြဟာ အတိတ္က အျဖစ္အပ်က္ေတြ ပါရမီျဖည့္စဥ္က ၾကံဳေတြ ႔ခဲ့ရတဲ့ ျပန္လည္ျပီး ေဟာေျပာေပးတာေပါ့။ ဒါဆိုဘုရားရွင္ဟာ အတိတ္ကို ျပန္သတိရ ေနတာလား၊ ဟုတ္တယ္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးမွာ အတိတ္က ဘ၀ေတြကို ျပန္ သတိရႏိုင္တဲ့ ပုေဗၺနိ၀ါသအႏုႆတိဥာဏ္ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒီဥာဏ္ေတာ္ၾကီးနဲ႔ အတိတ္မွာ ဘယ္သူက ဘာအမွားေတြလုပ္ခဲ့တယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ အတိတ္တုန္းကလည္း ေကာင္းခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအရာေလးေတြနဲ႔ ယွဥ္ျပီးေတာ့ ေဟာေပးေျပာေပးတာပါ။
ထိုကဲ့သို႔ ေဟာေပးလိုက္လို႔ ကၽြတ္တမ္း၀င္၊ တရားရ သြားၾကသူေတြဟာလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ အတိတ္ကို သတိရတိုင္းလြမ္းေနတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပစၥဳပၸန္မွာ လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ အေျခေန ေတြ ၾကံဳေတြ ႔ရရင္လဲ လြမ္းမိၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာနဲ႔ မွ မဆြတ္မိေစနဲ႔ေပါ့။ လြမ္းရံုေလးေပါ့။ လြမ္းစရာေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို ငယ္ငယ္ကၾကိဳက္လြန္းလို႔ က်က္ထားခဲ့ဖူးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ႔ ရာသီဥတုေလးအေၾကာင္း ေရးထားတာပါ။ တေပါင္းညွာၾကင္ တဲ့။ ရတဲ့သူလည္း ရၾကမွာပါ။
သဇင္ၾကြင္းငယ္ႏွင့္ အင္ၾကင္းသႏၱာ ညြန္႔ငယ္တို႔ရွစ္ခြင္တိုင္း မႈန္မိႈင္းတဲ့ ပတ္လည္၊
ဖူးပြင့္ကိုက္စီ။
ဘမရာ ေရႊပုတုန္းငယ္တို႔
ေျခြသံုးၾက၀တ္ရည္။
ညြန္ၾကည္ဖြဲ ႔ ေဖာ္ကြဲ
ယင္းသည့္ေန႔ဆိုင္
ရေသ့ သူေတာ္တိုင္မွ
ဥာဏ္မခိုင္ စ်ာန္ယိုင္ေလ်ာရတယ္
ရာသီတြင္ စာညီေျပာေပပ
ေက်ာ၍ သာျမဲ။
ဒီကဗ်ာေလးထဲမွာ ရေသ့သူေတာ္စင္မ်ားေတာင္မွ ဒီရာသီဥတုရဲ ႔ အလွအပကို ျမင္ရရင္ ဥာဏ္မခိုင္၊ စ်ာန္ယိုင္ေလ်ာတယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ ေအာ္ လြမ္းမိသြားတယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက လြမ္းရံုမကဘူး ဆြတ္သြားခဲ့တာကိုး........။ ဥာဏ္မခိုင္တဲ့ အျပင္၊ လြမ္းလည္းလြမ္း ဆြတ္လည္းဆြတ္ေတာ့ ရွိေပမယ္ေပါ့။
လူေတြဟာကုိယ္ဘာကို လြမ္းလို႔ လြမ္းမွန္းေကာသိၾကရဲ ႔လားလို႔ ေမးၾကည့္ခ်င္တယ္။ လြမ္းျပီးေတာ့ေကာ ေလာဘျဖစ္သလား၊ ေဒါသျဖစ္သလား။ မာနျဖစ္သလား။ ဒါေလးေတြ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ ပါ။ လြမ္းတယ္။ အတိတ္ကို ဒါေပမယ့္ သင္ခန္းစာယူဖို႔။ အတိတ္ကမွားခဲ့တာေတြ၊ မလုပ္လိုက္ရတာေတြ ဒါေတြကို ခုကိုယ့္မွာ အသိဥာဏ္ရွိတုန္း သင္ခန္းစာယူတတ္ဖုိ႔ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ေတြ ႔လိုက္ရသူေတြ ကေတာ့ ယခုဘ၀အမွားေတြသာမက သံသရာက အမွားေတြကိုပါ ေျပာျပေပးလို႔ အသိတရားရ သြားၾကတယ္။ အသိတရားရတယ္ဆိုတာ တရားအသိ ရွိသြားတာပါ။
တစ္ခ်ိဳ ႔ေတြမ်ား အမွားျပင္ဖို႔ ေနေနသာသာ အတိတ္က ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳစဥ္က အေၾကာင္း မ်ားကို စဥ္းစားျပီး မာန္ယစ္ေနၾကေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေလာဘနဲ႔ စဥ္းစားရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပန္လိုခ်င္ စရာခ်ည္းပါပဲ။ ေဒါသနဲ႔ စဥ္းစားရင္ ဘာအေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ဆိုးစရာခ်ည္းပါပဲ။ မာနနဲ႔ စဥ္းစားရင္ ဘာ အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မာနတက္စရာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေလး သေဘာေပါက္ျပီး ဘာကိေလသာနဲ႔မွ စိတ္ကို မဆြတ္ မိေစပါနဲ႔။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္လြမ္းျပီး အကုသိုလ္ျဖစ္တာရယ္၊ သူမ်ားကို လြမ္းျပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာ ရယ္ ဘာက ပိုေကာင္းလို႔လဲ။ ဘာတစ္ခု မေကာင္းပါဘူး။
စိတ္စင္ၾကယ္ရင္ အကုသိုလ္ေတြ မကပ္၀ံ့ပါဘူး။ အိမ္မွာေနေန၊ ရံုးမွာေနေန။ ပစၥဳပၸန္မွာ ပဲေနေန၊ အတိတ္ကိုပဲ သြားသြား စိတ္စင္ၾကယ္ေအာင္သာထားပါ။ ဘာကိေလသာနဲ႔မွ မဆြတ္လိုက္ပါနဲ႔။ မလြမ္းရဘူးလို႔ မေျပာပါဘူး။ ကိုယ့္မိသားစုကို လြမ္းရင္လည္း လြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေမြးရပ္ေျမကိုလြမ္းရင္ လည္း လြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ စာေရးသူ ေတာင္ငူ ( ေကတုမတီ ) နယ္ကေန စျပီး ထြက္ခြာစဥ္က ညတိုင္းသတိရ လို႔ မ်က္ရည္က်ရတယ္။ ဘယ္သူကို သတိရတာလည္း ဆိုေတာ့လည္း လက္ညိႈးထိုးျပစရာက မရွိဘူး။ ဒါနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ သတိရတိုင္း ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္ဆရာသမား၊ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြ၊ ရပ္ေဆြ ရပ္မ်ိဳးေတြက အစ အားလံုးကို ေမတၱာပို႔တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကိုေတာ့ ကိေလသာနဲ႔ အဆြတ္မခံဘူးလို႔လည္း ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္တယ္။
အသိတရားရွိရင္ တရားအသိက လိုက္လာပါတယ္။ ဘာအသိတရားေတြလည္း ဆိုေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ ေကာင္းတယ္။ မလုပ္သင့္ဘူး။ လုပ္သင့္တယ္။ မေျပာသင့္ဘူး။ ေျပာသင့္တယ္။ မစဥ္းစား မၾကံစည္သင့္ဘူး။ စဥ္းစားၾကံစည္ေကာင္းတယ္။ ဒီအသိတရားမ်ိဳးေလးေတြ ရွိသင့္တာပါ။ ဒီအသိတရားေတြ သိဖို႔ တရားစာေတြဖတ္၊ တရားေတြနာ၊ တရားေတြစဥ္းစား ဒါမွပဲ တရားနဲ႔ လြမ္းတတ္မွာပါ။ တရားနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ တတ္မွာပါ။ ကို္ယ္က တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို တရားနဲ႔ သတိရေနရင္၊ ကိုယ္ကိုလည္း တစ္စံုတစ္ေယာက္က တရားနဲ႔ သတိရေနရင္ သတိရသူအခ်င္းခ်င္းဘယ္ေလာက္ ေအးခ်မ္းလိုက္မလဲ။ ေမတၱာတရား၊ မုဒိတာ တရားေတြနဲ႔ မ်ား သတိရေနရင္ ေကာင္းေသာလြမ္းျခင္းပါပဲ။
ကိေလသာဆြတ္ဆိုျခင္းမရွိတဲ့ တရားနဲ႔ လြမ္းျခင္းဟာ လြမ္းေလာက္ပါတယ္။ တရားနဲ႔ သတိရတာဟာ ေအးျမေစပါတယ္။ သတိရသူေကာ သတိရျခင္းခံရသူပါ စိတ္မပူပင္ေၾကာင့္ၾကရေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ တစ္ေတြလြမ္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဆြတ္ျခင္းပါေနလား၊ မပါဘူးလားဆိုတာေလးကို အရင္ စဥ္းစားၾကပါအံုး။ လြမ္းတာနဲ႔ ဆြတ္တာကိုလည္း ခြဲျခားတတ္ၾကပါေစ.....။ ကိုယ့္ဘ၀မွာ လြမ္းလည္းလြမ္း၊ ဆြတ္လည္းဆြတ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဥာဏ္မခိုင္ရံုမက၊ ဥာဏ္မႏိုင္တဲ့ ဘ၀အထိေရာက္သြားၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆြတ္ျခင္းပါတဲ့ လြမ္းျခင္းမ်ိဳးကေတာ့ ရဟန္းမ်ားသာမက လူသားအားလံုး အတြက္ေတာ့ မလြမ္းေလာက္ပါဘူး လို႔ ေျပာလိုက္ပါရေစ......................။
သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ လိုရာဆႏၵ ျပည့္ပါေစ......................။
ေမာင္ပညာ ( ေကတုမတီ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment